تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

با آغاز معاملات هفتگی، طلا رکورد دیگری ثبت کرد، هرچند در ادامه به رکورد پایان هفته گذشته بازگشت. برخی کارشناسان این هفته را هفته طلا نامیده‌اند.

به گزارش صدای بورس به نقل از گولدپرایس، در معاملات امروز دوشنبه ۲۳ سپتامبر (دوم مهر ماه)، قیمت هر اونس طلا تا سطح ۲۶۳۱ دلار بالا رفت و در ادامه به سطح ۲۶۲۱ دلار عقب‌نشینی کرد. نقره نیز پس از لمس قیمت ۳۱ دلار و ۱۳ سنت به رقم ۳۰ دلار و ۶۳ سنت رضایت داد.

کارشناسان می‌گویند: انتظار برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره فدرال رزرو، جان تازه‌ای به بازارهای کامودیتی به ویژه فلزات گرانبها داده است. چهارشنبه گذشته، کمیته بازار آزاد فدرال برای نخستین بار در چهار سال گذشته اقدام به کاهش نرخ‌های بهره به میزان ۰.۵ درصد کرد. حال پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، یک کاهش نیم درصدی دیگر در راه باشد.

بازارهای جهانی در این هفته منتظر انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا همچون نرخ تورم، درآمدها و هزینه‌های شخصی، همچنین اظهارات مدیران فدرال رزرو درباره چشم‌انداز نرخ‌های بهره هستند.

از سوی دیگر، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال گسترش جنگ اسراییل و حزب‌الله به کل منطقه بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن افزوده است.

امروز همگام با طلا، نفت خام نیز روند صعودی پیدا کرد.

به گزارش اویل پرایس، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۲۰ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۶۹ سنت رسید. نفت خام سبک آمریکا نیز ۲۵ سنت بالا رفت و به قیمت ۷۱ دلار و ۲۵ سنت فروخته شد. در معاملات امروز، مس و فولاد همچنان نزولی بودند.

ظاهرا این هفته برای کریپتوها نیز خوش‌یمن است چرا که امروز ۹۵ درصد رمزارزهای مهم با رشد قیمت روبه‌رو شدند. به گزارش کریپتوبابلز، بیت‌کوین با ۱.۵ درصد رشد به بیش از ۶۳ هزار و ۵۷۰ دلار رسید. اتریوم هم ۲.۶ درصد بالا رفت و به رقم ۲۶۴۷ دلار دست یافت. همچنین بایننس، دوژکوین و کاردانو شاهد افزایش قیمت بودند.