نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان اینکه قیمت طلا در حال حاضر حباب خاصی ندارد، دلایل رشد طلا در بازار داخلی را تشریح کرد.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با تاثیر افزایش نرخ انس جهانی بر بازار طلا و سکه داخلی گفت: در شرایط فعلی با رشد قیمت انس جهانی طلا در روزهای گذشته بازار طلا و سکه دچار صعود شده است.

وی ادامه داد:به دلیل افزایش نرخ انس جهانی راهکاری برای جلوگیری از رشد وجود ندارد و این صعود طبیعی و بر اساس روند عرضه و تقاضای شکل گرفته در بازار است .

نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در روزهای گذشته نرخ دلار ثابت مانده وتغییری نداشته و صعود قیمت طلای داخلی از انس نشأت گرفته است .

وی در رابطه با ارزش ذاتی طلا اظهار داشت:قیمت طلای داخلی که در حال حاضر در محدوده ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان معامله می شود؛که با توجه به محرک هایی از جمله انس جهانی این نرخ طبیعی است. از سوی اتحادیه طلا هیچ گونه قیمت سازی و بازار سازی ای برای طلا و سکه صورت نپذیرفته است.

کشتی آرای گفت: قیمت طلا در حال حاضر حباب خاصی ندارد و به نوعی مردم می‌توانند اکنون طلا بخرند و تنها در سکه به دلیل وجود تقاضا؛ بسته بندی و حق ضرب آن حباب وجود دارد.