براساس گزارش‌ها، قیمت دام زنده ثابت بوده و تغییری در بازار مشاهده نشده است.

به گزارش صدای بورس، براساس داده‌های منتشر شده، گوسفند زنده در استان تهران بین ۲۸۵ هزارتومان تا ۳۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین حداقل قیمت گوساله زنده در تهران ۱۸۰ هزارتومان و حداکثر ان ۱۹۰ هزارتومان است.

در استان اصفهان هم گوسفند زنده بین ۲۸۰ هزارتومان تا ۳۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت گوساله زنده هم در این استان از ۱۷۵ هزارتومان شروع شده و تا ۱۹۲ هزارتومان ادامه دارد.

قیمت دام زنده در استان خراسان رضوی ۲۱۲ هزارتومان است. چراکه گوسفند زنده در این استان از قیمت ۲۵۵ هزارتومان تا قیمت ۲۶۵ هزارتومان به فروش می‌رسد. گوساله زنده هم قیمتی برابر با ۱۸۵ هزارتومان دارد.

در استان فارس هم حداقل قیمت گوسفند زنده ۲۷۰ هزارتومان و حداکثر آن ۲۹۰ هزارتومان است. گوساله زنده هم بین ۱۷۰ هزارتومان تا ۱۸۵ هزارتومان در این استان قیمت‌گذاری شده است.

میانگین قیمت دام زنده در استان همدان ۲۳۶ هزارتومان اعلام شده است. چراکه نرخ خرید گوسفند زنده در این استان بین ۲۷۰ هزارتومان تا ۲۹۰ هزارتومان است. همچنین نرخ خرید گوساله زنده در این استان از ۱۸۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۰۰ هزارتومان ادامه دارد.

در استان قم هم گوسفند زنده قیمتی برابر با ۲۹۵ هزارتومان به ازای هرکیلوگرم دارد. البته قیمت گوساله زنده هم ۱۸۶ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم است.

در استان مرکزی گوسفند زنده بیشترین قیمت ممکن را دارد. چراکه در این استان گوسفند زنده از ۳۰۰ هزارتومان تا ۳۱۰ هزارتومان ارزش‌گذاری شده است. گوساله زنده هم با نرخ ۱۸۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.

متوسط قیمت دام زنده در استان چهارمحال و بختیاری ۲۳۵ هزارتومان است. زیرا در این استان گوسفند زنده از ۲۸۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۳۰۰ هزارتومان ادامه دارد. قیمت گوساله زنده هم از ۱۷۵ هزارتومان تا ۱۸۵ هزارتومان متغیر است.

براساس این گزارش، قیمت دام زنده در تمام استان‌ها ثابت بوده و تغییری در بازار مشاهده نشده است. بیشترین متوسط قیمت دام زنده متعلق به استان مرکزی و کمترین آن متعلق به استان خراسان رضوی است.

منبع:‌ تجارت نیوز