تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

روند تولید و فروش این شرکت سیکلی است و عمدتا در نیمه دوم سال بیش از نیمه اول سال است. در شهریور ۱۴۰۳، شکام موفق به فروش ۳،۹۳۰ میلیارد ریال شده است که نسبت به مرداد ماه رشد حدود ۴۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش صدای بورس، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با نماد شکام در بازار اول فرابورس با نماد شکام پذیرفته و معامله می شود. شکام سرمایه ۷،۷۰۰ میلیارد ریالی دارد که برنامه افزایش سرمایه به بیش از ۱۲،۲۰۰ میلیارد ریال به تصویب هیات مدیره رسیده است. این شرکت تولیدکننده مواد میانی صنایع شوینده و همچنین مواد موثره دارویی است.
روند تولید و فروش این شرکت سیکلی است و عمدتا در نیمه دوم سال بیش از نیمه اول سال است. در شهریور ۱۴۰۳، شکام موفق به فروش ۳،۹۳۰ میلیارد ریال شده است که نسبت به به مرداد ماه رشد حدود ۴۰ درصدی را به ثبت رسانده است. متوسط فروش ۵ ماهه شرکت ۲،۵۲۵ میلیارد ریال بوده که فروش شهریور بیش از ۵۶ درصد از متوسط ۵ ماهه بیشتر است. مجموع فروش شکام در شش ماهه ۱۴۰۳ به حدود ۱۶،۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که کاهش جزئی نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از کاهش فروش بازرگانی است که حاشیه سود پایینی نیز برای شرکت داشته است. حدود دو سوم فروش شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز داخلی و حدود یک سوم فروش شکام در بازارهای خارجی و صادراتی است.
مقدار وزنی تولید و فروش شکام نیز در شهریور به ۷ و ۸ هزار تن رسیده است که در مقایسه با متوسط ۵ و ۶ هزار تن در ۵ ماهه نخست حاکی از رشد تولید و فروش شرکت است. بالاتر بودن فروش از تولید در شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به دلیل سهم محصولات بازرگانی در سبد فروش است.
شکام در شهریور ماه شاهد افزایش نرخ محصولات اتوکسیله و مواد موثره دارویی به دلیل اجازه افزایش نرخ از سوی سازمان غذا و دارو بوده است.