معاون پذیرش و ناشران بورس تهران گفت: در بورس تهران، برای پذیرش صندوق املاک و مستغلات هیچ مانعی وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، محمد امین قهرمانی، معاون پذیرش و ناشران بورس تهران گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات ابزار نسبتا جدیدی هستند که حدود دو سال است اساسنامه و امیدنامه آنها توسط سازمان بورس ابلاغ شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: کارکرد اصلی این صندوق‌ها برای کسانی است که تمایل دارند در حوزه ملک سرمایه‌گذاری کنند یعنی به اندازه کافی منابع کافی ندارند که بخواهند به شکل مستقیم ملک یا یک واحد مسکونی، اداری و... خریداری کنند. بر همین اساس باتوجه به منابعی که دارند می‌توانند از طریق خرید واحدهای این صندوق‌ها در حوزه املاک سرمایه‌گذاری کنند.

قهرمانی همچنین می‌گوید: صندوق‌های املاک و مستغلات یا از منافع ناشی از اجاره املاک و مستغلات منتفع می‌شوند و یا صندوق ملکی را خریداری کرده و سپس بعد از بازسازی به فروش می‌رسانند که از این طریق هم منتفع خواهند شد و یا این که ملکی را خریداری و آینده آن را به فروش می‌رسانند و بازدهی بازار ملک را بدست می‌آورند. در کل خرید واحدهای صندوق املاک و مستغلات برای افرادی مناسب است که سرمایه خرد دارند و دوست دارند از بازدهی بازار ملک عقب نمانند و ماهیت این صندوق‌ها بلند مدت است.

در ادامه قهرمانی گفت: پذیره نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات در بورس تهران آغاز شد و وجه تمایز این صندوق با صندوق‌های املاک و مستغلات فرابورس هم این است که صندوق‌های فرابورس مبتنی بر املاکی است که موسسین آن به شکل آورده آوردند، اما این صندوق بورس تهران قرار است در ابتدا مبلغ را جمع آوری و بعد ملک را خریداری کند. در کل در بورس تهران، برای پذیرش صندوق املاک و مستغلات هیچ مانعی وجود ندارد.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان