تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی سرمایه نشان می‌دهد؛ ۲۳ درصد مردم موافق واقعی شدن قیمت‌ به شرط حل معضل قطعی برق هستند. همچنین، نیمی از شهروندان، افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر را راهکار مدیریت قطعی برق اعلام کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، در این نظرسنجی که در روزهای پایانی شهریور با استانداردهای علمی و به‌صورت تلفنی انجام شده نشان می‌دهد؛ ۲۳ درصد شهروندان موافق واقعی شدن قیمت برق در ازای پایداری و حل معضل قطعی برق هستند.

همچنین، قریب به ۹۰درصد شهروندان تاکید داشتند قطعی برق لطمات قابل توجهی را به کسب و کار آنها وارد کرده است.

در عین حال، بیش از ۵۰درصد شهروندان، افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر را راهکار مدیریت قطعی برق ذکر کرده‌اند.

بر این اساس، قدرالسهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حل مشکلات برقی و بهترین روش مشارکت مردم در توسعه این انرژی‌ها، میزان اهمیت‌دهی شهروندان به صرفه‌جویی در برق خانگی و همراهی آنها با کمپین مدیریت مصرف برق (با انرژی)، نقش آموزش همگانی در مصرف بهینه برق و پیش‌بینی وضعیت تأمین برق و توقف قطعی آن در سال آینده از دیگر محورهایی است در این نظرسنجی مطرح شده است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد؛ ارتباط معناداری بین تحصیلات بالای شرکت‌کنندگان با رعایت الگوی مصرف وجود دارد. درهمین حال، زنان اعلام کرده‌اند که بیش از مردان در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

همچنین، ۵۲ درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی، مردان و ۴۹ درصد زنان بودند که ۵۴.۵درصد آنها تحصیلات متوسطه، ۴۵درصد تحصیلات دانشگاهی و ۰.۵ درصد نیز تحصیلات حوزوی داشتند.

درعین حال، ۱۰.۳ درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی را جوانان ۱۸ تا ۲۵سال، ۷۷.۲ درصد ۲۶ تا ۵۵ سال و ۱۲.۵درصد نیز بالای ۵۶سال سن تشکیل می‌دهد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)