کارشناس بازارهای مالی خرید دارایی‌های امن را در شرایط ریسک‌های سیستماتیک به مردم توصیه کرد و گفت:پیشنهاد می شود مردم دارایی‌های امن مانند طلا و دلار را در پرتفوی خریدهای خود قرار دهند.

وحید نکوئی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با تاثیر تنش‌های منطقه ای بر بازارهای مالی، گفت:در شرایطی که میزان ریسک های سیستماتیک شدت گرفته است دارایی های ریسکی به ویژه بازار سرمایه با صف های فروش و عرضه سنگین مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد:از سوی دیگر دارایی های امن از جمله طلا که سپری برای جلوگیری از ریسک های جنگ محسوب می شوند در این شرایط با افزایش تقاضای شدیدی مواجه خواهند شد.

کارشناس بازار های مالی در رابطه با مدت زمان ادامه دار بودن تنش های منطقه ای،گفت:این مسئله به نحوه پاسخ رژیم صهیونیست بستگی دارد، طبق گفته های مسئولین هدف از حمله موشکی شب گذشته ،بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیست بوده است .

وی افزود: براساس گفته مسئولین این جنگ ادامه پیدا نمی کند اما نخست وزیر رژیم صهیونیست علاقه مند به تشدید تنش ها و ادامه درگیری ها دارد.برهمین اساس پیشنهاد می شود مردم دارایی‌های امن مانند طلا در پرتفوی خود قرار دهند ، در شرایط فعلی خرید دارایی های ریسکی منطقی به نظر نمی رسد و دارایی هایی مانند دلار(تتر) می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.