در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل برای واریز مبلغ علی‌الحساب به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی با نسبت ۶ به ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیشی گرفته است و متولیان امر هنوز جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

محمد اسدی گفت: «ما به‌طور جدی پیگیر واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و نباید بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف تبعیض قائل شوند.»

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا از ایجاد شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی جلوگیری کند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۶ بر ۳ از بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش افتاد و همچنان متولیان امر جزئیاتی در مورد نحوه پرداخت مبلغ همسان سازی حقوق بازنشستگان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ارائه نمی‌دهند.

مابه‌التفاوت یک‌میلیون تومانی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای ششمین ماه به حساب بازنشستگان دولتی واریز شده اما بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از واریز ۳ میلیون تومان بابت سه‌ماهه اول سال، دیگر پولی دریافت نکرده‌اند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مابه‌التفاوت سه‌ماهه در تیرماه، امید تازه‌ای به این قشر داده بود و انتظار می‌رفت به‌سرعت با صدور احکام قطعی، ترمیم معیشت بازنشستگان محقق شود؛ اما در عمل، نه‌تنها احکام قطعی بازنشستگان طبق قانون برنامه هفتم توسعه صادر نشد، بلکه واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هم قطع شد و این اتفاق کام بازنشستگان تأمین اجتماعی را به‌شدت تلخ کرد.

بعدازاینکه دولت سیزدهم در تیرماه ۱۴۰۳، برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سه‌ماهه اول، سه میلیون تومان علی‌الحساب به حساب آنها واریز کرد، مقرر شد احکام قطعی بازنشستگان صادر شده و بعد از حساب‌وکتاب، رقم دقیق مبلغ متناسب‌سازی اعمال شود.

در ادامه، با تغییر دولت برآورد می‌شد که صدور احکام قطعی به تأخیر بیفتد اما واریز مبلغ علی‌الحساب ادامه داشته باشد. در عمل اما، فقط واریز مبلغ علی‌الحساب به حساب بازنشستگان کشوری ادامه پیدا کرد و بازنشستگان تأمین اجتماعی در بلاتکلیفی ماندند.

در هفته اخیر، با دو نوبت واریز مبلغ یک‌میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری، مجموع دریافتی آنها بابت متناسب‌سازی ۶ ماهه به ۶ میلیون تومان رسید؛ درحالی‌که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط همان ۳ میلیون تومان دولت سیزدهم واریز شده و نه‌تنها خبری از واریزی جدید نیست، بلکه متولیان امر نیز دراین‌باره اظهارنظری نمی‌کنند.

منبع: روز نو