مدیرعامل گروه مالی کیان ضمن اشاره به گشایش صندوق آوای سهام کیان با نماد رشدی کیان، به جزئیاتی از عضویت کیان در کنسرسیوم اوراق فروسیلیس و پذیره‌نویسی‌های جدید گروه مالی کیان طی هفته‌های آتی اشاره کرد.

مونا حاجی علی اصغر در گفت‌وگو با «صدای بورس» در ارتباط با صندوق آوای سهام کیان با نماد رشدی کیان و تغییر آن از صندوق صدور ابطالی به ETF گفت:صندوق آوای سهام کیان با نماد رشدی کیان در بورس تهران باز شده و سرمایه گذاران می‌توانند خرید، فروش و معاملات این صندوق را انجام دهند.این صندوق قدیمی و صدور و ابطالی بوده و با توجه به شرایط بازارسرمایه و همچنین استقبالی که از صندوق های ETF در سال های اخیر شده است، باعث شد تا این صندوق به ETF تغییر ماهیت دهد.

وی به برنامه های پیش روی گروه مالی کیان اشاره کرد و گفت:از برنامه های ما ، عضویت در یک کنسرسیوم اوراق فروسیلیس است ، که اوراق ۳۰۰ میلیارد تومان و سهم کیان از این کنسرسیوم ۱۰۰ میلیارد تومان است. مجموعه کیان در فصل بهار حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در کنسرسیوم های مختلف مانند اوراق عالیس، خلیج فارس و پخش ممتاز وارد شد که مجموعه کیان ، متعهد پذیره نویس و بازارگردان بوده است.

مدیر عامل گروه مالی کیان از شرکت هایی که در زمینه اوراق با آنها در حال همکاری است ، گفت:اوراق فروسیلیس در روز های آینده پذیره نویسی خواهد داشت. همچنین گروه مپنا ، شرکت سرب و روی مهدی آباد ، گروه زرین و طبیعت از جمله شرکت هایی هستند که مجموعه کیان در زمینه اوراق در حال همکاری با این شرکت ها است.

وی افزود:در طول یک سال‌ و نیم گذشته به گروه صندوق های خود، صندوق با تضمین اصل سرمایه و صندوق بخشی کیان با نماد فارما کیان را اضافه کرده‌ایم .همچنین صندوق فارما کیان با فعال شدن معاملات آپشن در کنار صندوق هم وزن و صندوق ETF توانسته است، به موفقیت های خوبی دست یابد.

نماد غذایی رونمایی می شود

حاجی علی اصغر در ارتباط با نماد غذایی و رونمایی از آن در روز های آینده خبر داد و گفت:در خصوص صندوق بخشی منتظر تایید سازمان هستیم تا نماد غذایی را به لیست محصولات خود اضافه کنیم. پیش بینی می شود تا در روز های آینده این نماد به سبد ابزار های مجموعه کیان اضافه شود.

وی جای صندوق اهرمی را در لیست صندوق های کیان خالی دانست و اظهار داشت: با تایید سازمان بورس در ماه های گذشته موافقت اصولی صندوق اهرمی دریافت شده، این صندوق نوع خاصی از اهرمی است که در زمان پذیره نویسی نوع و ماهیت این صندوق مشخص‌تر خواهد شد.

مدیر عامل گروه مالی کیان اضافه کرد: با صندوق طلا ، صندوق سهام ، صندوق شاخصی ، صندوق بخشی ،صندوق در آمد ثابت و در پایان اضافه شدن صندوق های اهرمی لیست صندوق های مجموعه کیان کامل تر می شود.

افزایش سرمایه کیان در راه است

وی استراتژی مجموعه کیان را در طول یک سال و نیم گذشته در تامین سرمایه و اضافه کردن لیست سبد ها برشمرد و گفت: شرکت کارگزاری معاملات کیان از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته و در حال حاضر در تلاش هستیم تا این افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد و مجوز های بورس کالا و انرژی را گرفته و شرکت تمامی مجوز ها را برای تامین سرمایه بیشتر داشته باشد.

حاجی علی اصغر در رابطه با شرکت سرمایه گذاری مجموعه کیان گفت:شرکت مشاوره سرمایه گذاری کیان در حال افزایش سرمایه خود از ۲۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان است و زمانی که این اتفاق رخ دهد ، افزایش سقف صندوق با درآمد ثابت با نام ندای کیان را انجام خواهیم داد تا این صندوق بتواند منابع بیشتری را جمع آوری کند.

وی ادامه داد : همچنین در یک سال و نیم گذشته شرکت لیزینگ کیان نیز افزایش سرمایه ای ، از ۱۰ میلیارد تومان به۵۰ میلیارد تومان و در در مرحله بعد به ۹۲ میلیارد تومان داشته است که کارهای آن نزد بانک مرکزی در حال انجام است و منتظر نهایی شدن آن هستیم.

مدیر عامل گروه مالی کیان گفت:برای اینکه در حوزه تامین مالی یک مثلث قوی تری داشته باشیم ، درخواست کراد فاند به فرابورس دادیم. آماده این هستیم تا با تاییدیه فرابورس بتوانیم مراحل را پیش ببریم و کراد فاندینگ را نیز به این گروه تامین مالی در کنار بخش لیزینگ و اوراق اضافه کنیم تا پاسخگوی بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی برای موضوعات تامین مالی باشیم.

وی در بحث تنوع صندوق ها و محصولات مجموعه کیان اظهار داشت:در حوزه دیجیتال، کیان دیجیتال، برند شناخته شده بازار سرمایه است و در طول یک سال و نیم گذشته تمام سعی شرکت کیان این بوده که اپلیکیشن سرعت بیشتر و تعداد استفاده کننده های بیشتری داشته باشد.

حاجی علی اصغر، به افزایش سقف نماد فارما کیان اشاره کرد و گفت:در صندوق های مختلف خود تلاش کرده ایم، تا با تایید سازمان بورس افزایش سقف ها و تمدید مجوز ها را نیز داشته باشیم.از این دسته موارد می‌توان به افزایش سقف نماد فارما کیان در صندوق بخشی کیان اشاره کرد که اخیرا افزایش سقف این صندوق را از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ میلیارد تومان داشتیم.