تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

در بودجه عملیاتی شرکت شپنا برای دوره ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۳ تیم مدیریتی برآورد کرد از محل فروش ۱۷.۶ میلیون مترمکعب محصول، درآمدی به ارزش ۳۸۱ الی ۳۸۲ هزار میلیارد تومان بدست آورد.

به گزارش صدای بورس، در بودجه عملیاتی شرکت پالایش نفت اصفهان برای دوره ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۳ تیم مدیریتی برآورد کرد از محل فروش ۱۷.۶ میلیون مترمکعب محصول، درآمدی به ارزش ۳۸۱ الی ۳۸۲ هزار میلیارد تومان بدست آورد.

با احتساب نرخ دلار ۶۱.۰۰۰ تومانی و ارزش بازار ۱۵۱ هزار میلیاردی، مارکت کپ دلاری این سهم برابر با ۲.۴۷ میلیارد دلار محاسبه شده است.

برای پوشش این بودجه نیاز است هر ماه به طور میانگین ۱۰۹۶ میلیون مترمکعب محصول به فروش برسد. به عبارت بهتر، اگر شرکت در هر فصل ۵۰۸۸ میلیون مترمکعب محصول بفروشد مجموع فروش ۹ ماهه به عدد بودجه شده خواهد رسید.
در انتهای شهریور ۱۴۰۳ شرکت شپنا پس از گذشت سه ماه از تهیه این بودجه مجموع فروش تابستانه این پالایشگاه به حوالی عدد ۵.۵ میلیون مترمکعب رسیده و این یعنی پوشش تقریبا ۹۴% از بودجه فروش هدف برای فصل تابستان
در سه ماهه تابستان حجم فروش ماهانه به شرح زیر تغییر کرده است:
تیر ماه ۱.۷۷ میلیون مترمکعب و مرداد ماه ۱۰۸۲ میلیون مترمکعب شهریور ماه ۱۰۸۸ میلیون مترمکعب
بنابراین در سه ماهه گذشته فروش ماهانه شپنا روند صعودی داشته و از تیر تا شهریور به میزان ۱۰۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است.
از منظر تکنیکال در درون یک کانال صعودی بلندمدت در حرکت بود که در حال حاضر کف ۴۰۰ تومان و سقف ۶۲۰ الی ۶۳۰ تومان را برای این کانال متصور هستیم.
سهم نسبت به کف کانال واکنش خوبی داشته و پس از رسیدن به آن تقریبا ۱۵% رشد قیمتی را ثبت کرده است. مقاومت آنچنان محکمی در مسیر سهم در رسیدن به سقف کانال وجود ندارد.
در سناریوی نزولی در صورت شکسته شدن کف کانال حمایت مستحکم بعدی در سطح ۳۳۰ تومان است.