تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

دومین روز معاملات هفتگی بازار جهانی طلا با تداوم روند نزولی قیمت این فلز ارزشمند همراه بود. با این حال، افت‌های محدود و اندک قیمت نشان می‌دهد که طلا نه تنها تمایلی به سقوط ندارد بلکه آماده جهش است.

به گزارش صدای بورس به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طلا که معاملات هفته را با قیمت ۲۶۵۰ دلار در هر اونس آغاز کرده بود، امروز سه‌شنبه ۸ اکتبر (۱۷ مهر ماه) تا سطح ۲۶۳۰ دلار پایین آمد. تا زمان تنظیم خبر، قیمت هر اونس طلا به بیش از ۲۶۳۸ دلار رسیده بود.

انتشار گزارش مشاغل آمریکا که بهتر از حد انتظار بود، از دلایل اصلی افت قیمت طلا به شمار می‌رود. با انتشار این گزارش، انتظارات برای کاهش شدید نرخ‌های بهره فدرال رزرو کمتر شده است. بر این اساس، کارشناسان بازارها احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ‌های بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر را ۸۶ درصد می‌دانند. در حال حاضر ، معامله‌گران منتظر انتشار داده‌های مهم اقتصادی همچون شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده برای ارزیابی شرایط هستند. با این حال، تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه همچنان از روند صعودی طلا به عنوان دارایی امن حمایت می‌کند.

نقره نیز همچون طلا دو روز منفی را سپری کرد. این فلز ارزشمند معاملات امروز را با قیمت ۳۱.۶۹ دلار آغاز کرد و تا سطح ۳۱.۰۲ کاهش یافت. در زمان تنظیم این گزارش، هر اونس نقره به قیمت ۳۱.۲۱ دلار رسیده بود.

بازار انرژی هم شاهد افت قیمت انواع نفت خام بود. نفت سبک آمریکا پس از عبور از مرز ۷۷ دلار، در معاملات امروز با بیش از ۱.۷ دلار کاهش به قیمت ۷۵.۴۵ دلار معامله شد. همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت پس از نزدیک شدن به مرز ۸۱ دلار، ۱.۷ دلار افت کرد و به ۷۹.۲۱ دلار رسید. بنزین و نفت حرارتی نیز شاهد افت قیمت بودند. با این حال، قیمت گاز طبیعی ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

در معاملات امروز بازار کامودیتی، مس، دانه سویا، گندم و فولاد با کاهش قیمت و زغال سنگ و سنگ آهن با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.