رئیس هیات مدیره شرکت عطرین نخ قم ضمن اشاره به زمان تجدید ارزیابی، برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت را تشریح کرد.

محمد مقدم در گفت و گو با«صدای بورس» دررابطه با برنامه های توسعه ای و تجدید ارزیابی شرکت عطرین نخ قم، گفت:آخرین تجدید ارزیابی شرکت عطرین نخ در سال ۹۹ صورت گرفته است، برای سال آینده برنامه تجدید ارزیابی را در دستور کار داریم.

وی درخصوص برنامه های توسعه ای شرکت نیز افزود: از طرح های توسعه ای عطرین نخ که در سال جارمی توان به بهره برداری دو خط تولید تکسچر اشاره کرد که این خط تولید ها به روند سودسازی شرکت در شش ماهه دوم کمک خواهد کرد. همچنین برای واردات ماشین آلات درحال مذاکره با نهادهای مربوطه جهت اخذ مجوز های لازم هستیم.

به گفته مقدم در آینده نزدیک و پس از کسب مجوزهای مورد نیاز ،از برنامه های آتی شرکت فاز دوم طرح توسعه ای که شامل سه دستگاه تکسچر است، راه اندازی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت عطرین نخ قم به بازار های صادراتی اشاره کرد و گفت:با فعالیت هایی که در نمایشگاه روسیه و ترکیه داشتیم این مذاکرات منجر به جذب سفارش های عملیاتی شده است . در حال حاضر از محل طرح توسعه به کشور های ازبکستان ، روسیه و ترکیه محصول صادر انجام می دهیم.

وی ادامه داد:طرح توسعه این شرکت ظرفیت نامی پروانه ۷۵۰۰ تن در سال است دارد اما اگر این دستگاه ها با مواد اولیه متفاوتی کار کنند بازدهی و میزان تولید متفاوت و بالاتری خواهند داشت اگر از محصولات و مواد اولیه متنوع و پربازده استفاده کنیم می توان به ۱۵۰۰۰ تن رسد، قصد داریم طی ۱۲ ماه آتی به طور میانگین ۶۰۰۰ تن به سبد فروش خود اضافه کنیم.

مقدم اصلی ترین چالش این صنعت موضوع انرژی است، عطرین نخ قم با وجود در اختیار داشتن ژنراتورهای پیشرفته اما برای تامین گازوئیل تولید برق با مشکلاتی روبرو است و از طرفی هم، عدم اطلاع رسانی قبلی برای قطعی‌های احتمالی برق این شرکت را با مشکلاتی مواجه کرده است.