در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت پنج صندوق سرمایه‌گذاری را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس،شرکت سبدگردان نوین‌نگر آسیا از سال ۱۳۹۳ پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالیت خود را در زمینه مدیریت دارایی آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی، مدیریت پنج صندوق سرمایه‌گذاری را نیز برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق مختلط
صندوق ارمغان یکم ملل که در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد و فعالیت خود را در گروه صندوق‌های مختلط آغاز کرد. خالص ارش دارایی‌های این صندوق در سطح ۴۰۵ میلیارد ریال قرار دارد. بازار سهام و به خصوص گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» با ۵۳ درصد بیشترین سهم در سبد دارایی صندوق را به خود اختصاص داده و اوراق بدهی و سپرده بانکی نیز مجموعاً سهمی ۴۶ درصدی از این مبلغ دارایی دارند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وب‌سایت صندوق، نوع صندوق در حال تغییر از مختلط به سهامی-بخشی (صنعت بیمه) است.

صندوق‌های با درآمد ثابت
صندوق اعتماد ملل که با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریالی‌اش بزرگ‌ترین صندوق نوین‌نگر آسیا است با اختصاص سهمی ۵۰ و ۴۳ درصدی به سپرده بانکی و اوراق بدهی، بازدهی ۲۶ درصدی در سال گذشته داشته است. صندوق طلوع نوین ثابت که با نماد «طلوع» در بورس قابل معامله است با اندکی تفاوت و اختصاص سهمی ۵۵ و ۴۰ درصدی به سپرده بانکی و اوراق بدهی عملکرد بهتری در خلق بازدهی داشته و طی ۱۲ ماه اخیر، سودی ۲۹ درصدی عاید سرمایه‌گذاران کرده است.

صندوق سهامی
نوین‌نگر آسیا در مهرماه سال گذشته، با هدف جذب بیشتر سرمایه‌های ریسک‌پذیر مشتریان خود، صندوق سهامی قابل معامله «تیام» را راه‌اندازی کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مرز ۹۰۰ میلیارد ریال نوسان دارد. مدیران این صندوق سهمی ۸۸ درصدی از سبد دارایی را به بازار سهام و به خصوص گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» اختصاص داده‌اند. تیام در یک‌سال گذشته و با توجه به وضعیت کلی بازار سهام، بازدهی مشابه شاخص کل داشته است اما در ماه اخیر عملکردش نسبت به شاخص کل بهتر بوده است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا را مشاهده می‌کنید.

شماره ۵۶۰ هفته نامه اطلاعات بورس