کارشناس بازار سرمایه بازگشت دامنه نوسان به مثبت و منفی ۳ درصد را اقدام مثبت و منطقی دانست و به صنایع قابل رشد اشاره کرد و گفت: تمامی صنایع مانند صنایع غذایی، فلزات، پالایشی، بانکی و... پتانسیل رشد را خواهند داشت.

بهنام بهزادفر، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «صدای بورس» در رابطه با بازگشت دامنه نوسان به مثبت و منفی ۳ درصد گفت: این موضوع تاثیر مثبتی در پی خواهد داشت. در حال حاضر تلاطم های سیاسی مقداری فروکش کرده است که تاثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت. همچنین بازار در این چند وقت درگیر ریسک سیستماتیک بود که با کمتر شدن آن امید می‌رود شرایط بازار بهتر شود.

وی اقدام سازمان در راستای بازگشت دامنه نوسان را مثبت دانست و ادامه داد: این اقدام سازمان در زمان مناسبی رخ داد. همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند در صورت افزایش ریسک دامنه را مجدد به حالت ١ درصد بازگرداند زیرا در شرایط بحرانی این اقدام منطقی است.

بهزادفر افزایش مجدد دامنه نوسان به حالت قبل از تنش ها را نیازمند زمان دانست و گفت: افزایش مجدد دامنه نیاز به زمان بیشتری دارد. در حال حاضر منطقیست دامنه ٣ درصدی یک الی دو هفته تداوم داشته باشد و بعد از گذشت این زمان به حالت ۶،٧ درصدی بازگردد.

وی در پایان پیش بینی خود از بازار سرمایه را بیان کرد: به نظر می‌رسد که شرایط بازار بهتر شده و در مدتی که روند نزولی داشته است سهامداران ریسک سیستماتیک را در قیمت ها مشاهده کرده اند و پیش بینی می‌شود شرایط روند بهتری را رقم بزند. تمامی صنایع مانند صنایع غذایی، فلزات، پالایشی، بانکی و... پتانسیل رشد را خواهند داشت.