تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱

در ماه اوت ۲۰۲۴، که معادل مرداد امسال است، صادرات آمریکا به ایران رشد قابل توجهی معادل ۸ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. آمریکا در اوت سال جاری میلادی ۱۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم در اوت سال گذشته ۲.۲ میلیون دلار گزارش شده بود.

به گزارش صدای بورس،دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که مبادلات تجاری ایران و آمریکا در هشت ماهه سال ۲۰۲۴ به ۶۵.۳ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۲۳، ارزش کالاهای مبادله شده بین دو کشور بالغ بر ۳۳.۳ میلیون دلار بود.

واردات این کشور از ایران در ۸ ماه امسال نیز رشد حدود ۹ برابری داشته و به ۵.۱ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۸ ماه سال قبل تنها ۰.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۸ ماه ۲۰۲۴ رتبه ۱۵۲ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۱۷۷ را به خود اختصاص داده است.

رشد ۸ برابری صادرات آمریکا به ایران در مرداد امسال

بر اساس این گزارش، در ماه اوت ۲۰۲۴ برابر با مرداد امسال صادرات آمریکا به ایران رشد قابل توجه ۸ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. آمریکا در اوت سال جاری میلادی ۱۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. این رقم در اوت سال قبل ۲.۲ میلیون دلار اعلام شده بود.

آمریکا در اوت امسال همچنین ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. واردات این کشور از ایران در اوت سال قبل صفر اعلام شده بود. ن داده اند!

این موضوع احتمالاً باعث تعجب و حتی ناامیدی اسرائیل خواهد شد، زیرا آمریکا بدون توجه به مسائل منطقه و تنش‌های موجود بین ایران و رژیم صهیونیستی، مبادلات تجاری خود با ایران را حفظ و تقویت کرده است.

منبع:مهر