تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

بازار کریپتوکارنسی همچنان در حال جذب سرمایه‌های جدید و جهش قیمت‌ برخی رمزارزهاست.

به گزارش صدای بورس، در معاملات امروز یکشنبه ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر ماه) از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ، ۴۰ درصد کریپتوها مثبت و ۶۰ درصد منفی بودند. با این حال، میزان رشد قیمت کریپتوهای مثبت بیش از میزان افت قیمت کریپتوهای منفی بود. امروز بیشترین رشد قیمت به میزان ۱۸ درصد به رمزارز Aptos تعلق داشت. رمزارز Neiro با ۶ درصد در صدر منفی‌های امروز جای داشت.

در بازه یک هفته‌ای، مرزارز SPX با ۲۸۶ درصد بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد. در همین مدت، رمزارز HEX با ۱۸ درصد افت قیمت، صدرنشین منفی‌ها بود.

در بازه زمانی یک‌ماهه، باز هم رمزارز Neiro پیشتاز بود و بیش از ۵ هزار درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. قیمت رمزارز Cheelee نزدیک به ۲۸ درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد ماهانه را ثبت کرد.

در بازه یک‌ساله، دو رمزارز Mog و Bonk با بیش از ۱۲ هزار درصد رشد قیمت، بهترین عملکرد سالانه را داشتند. رمزارز SPX در این مدت بیش از ۹ هزار درصد افزایش قیمت داشت. در مقابل، رمزارز Cosmos ۳۴ درصد افت قیمت داشت و منفی‌ترین کریپتو در بازه یک‌ساله بود.

پادشاه رمزارزها در همه بازه‌ها سیر صعودی داشت. بیت‌کوین امروز بیش از ۰.۲ درصد، در یک هفته ۱.۴ درصد، در یک ماه ۸.۳ درصد و در یک سال ۱۳۴ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است.

در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها ۲ تریلیون و ۱۹۰ میلیارد دلار است که نسبت به روز قبل ۰.۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیش از ۵۶.۶ درصد از این رقم به بیت‌کوین تعلق دارد. امروز حجم معاملات بازار کریپتوکارنسی با ۳۱ درصد کاهش به ۴۵.۲۴ میلیارد دلار رسید. همچنین شاخص ترس و طمع در بازار کریپتوکارنسی به ۴۶ واحد (وضعیت خنثی) رسیده است.

بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس، سولانا، یواس‌دی‌سی، ریپل، دوژکوین، ترون و تون‌کوین به ترتیب ۱۰ کریپتو بزرگ امروز بر اساس ارزش بازار هستند.