تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه زاهدان، ۲۰ مهر ۱۴۰۳ از طالبان انتقاد کرد و گفت: حکومت افغانستان شرایط تعلیم زنان را فراهم کند.

به گزارش صدای بورس، مولوی عبدالحمید با تاکید بر «آموزش زنان در افغانستان» گفت: تعلیم زنان حیاتی و مهم است. توصیۀ ما به مسئولان حکومت اسلامی افغانستان آن است که زمینه و شرایط تعلیم و آموزش زنان را فراهم کنند. این توصیۀ ما خیرخواهانه و به نفع حکومت و ملت افغانستان است.

او که در ابتدای روی کار آمدن طالبان از آن حمایت کرده بود، در این سخنان ادامه داد: اگر زنان افغانستان برای تحصیل به دیگر کشورها بروند فرهنگ‌شان تغییر پیدا می‌کند، درحالی‌که هر ملتی فرهنگ خودش را دوست دارد و فرهنگ اسلامی و افغانی و فرهنگ هر ملتی زمانی حفظ می‌شود که زنان و مردان بتوانند در کشور خودشان تحصیل کنند. لذا فراهم‌کردن زمینۀ تحصیل برای زنان و مردان یک وظیفۀ ملی برای تمام کشورهاست و باید در رأس اولویت‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه زاهدان گفت: البته حکومت افغانستان توفیقات و پیشرفت‌های خوبی به‌ویژه در بخش امنیت داشته است و ما برای موفقیت افغانستان دعا می‌کنیم و امیدواریم مسئولان این کشور بتوانند از طریق حل مشکلات و دغدغه‌ها روابط دیپلماتیک افغانستان را با دیگر کشورهای جهان برقرار کنند؛ این به نفع کشور و ملت افغانستان است.

منبع: انصاف نیوز