گزارش افشای اطلاعات بااهمیت - (دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف) منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۰/۳۰(اصلاحیه) غفارس منتشر شد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف) منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۰/۳۰ خبر داد.

بر اساس انتشار گزارش افشای اطلاعات بااهمیت - (دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف) منتهی به سال مالی ۱۴۰۳/۱۰/۳۰(اصلاحیه) غفارس مشخص شد.

دلایل اصلاح؛ ارائه توضیحات در خصوص متفاوت بودن افزایش قیمت در گروه های مختلف و توضیحات نسبت ۴۱ درصدی فروش محصولات شرکت است.
عنوان موضوع افشاء؛ دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات - گروه الف
تاریخ دریافت مجوز ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ تاریخ مؤثر اعمال مجوز ۱۴۰۳/۰۷/۱۲است. مرجع صادر کننده مجوز هلدینگ صنایع شیر ایران
نرخ قبلی ۶۱۲,۳۰۱ ریال و نرخ جدید ۷۲۷,۳۱۳ ریال است.
مبلغ فروش محصول یا ارائه خدمت در سال مالی قبل ۲۱,۶۰۰,۳۴۰ میلیون ریال است.
نسبت فروش محصول یا ارائه خدمت به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۴۱ درصد است.
با توجه به افزایش قیمت شیر خام و افشاء آن در مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ قیمت محصولات بر اساس حاشیه سود محصولات و رعایت قوانین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و مصوبات شرکت هلدینگ صنایع شیر ایران در گروه محصولات پنیری-دوغ-کشک-ماست و شیر افزایش یافت. لازم به توضیح است که افزایش صورت گرفته در برخی گروه محصولات کمتر از سایر گروه ها بوده و دلیل آن افزایش این گروه ها در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ بوده است ولی به دلیل اثرات مالی کمتر از ۱۰ درصد در طبقه بندی اطلاعات با اهمیت قرار نمیگرفته و به تبع آن افشاء نیز نشده است. در خصوص نسبت فروش ۴۱ درصدی محصولات به اطلاع سهامداران محترم می رساند ۵۹ درصد الباقی در دو گروه فروش محصولات صادراتی و فروش سازمانی و همچنین شامل محصولاتی می شود که نرخ فروش آنها بیشتر از ۱۰ درصد افزایش نگردیده است و قیمت فروش آنها شناور بوده و اثرات مالی آن کمتر از ۱۰ درصد در فروش کل شرکت است.