تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

با آغاز معاملات هفتگی، بسیاری از کامودیتی‌ها مسیر نزول قیمت را در پیش گرفتند. در این شرایطی، طلا همچنان مقاومت می‌کند و میل به صعود دارد.

به گزارش صدای بورس به نقل از تریدینگ اکونومیکس، معاملات امروز دوشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر ماه) بازار طلا با قیمت ۲۶۴۹ دلار آغاز شد و تا ۲۶۶۶ دلار ادامه یافت اما این روند در ادامه کمی متعادل شد و در زمان تنظیم گزارش، به محدوده ۲۶۵۹ دلار در هر اونس رسید. طلا در ۳۰ روز گذشته ۲.۸ درصد و در ۶ ماه اخیر بیش از ۱۱.۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

نقره مسیر متفاوتی را پیمود و با افت قیمت روبه‌رو شد. امروز معاملات نقره از قیمت ۳۱.۴۴ دلار آغاز شد و تا ۳۱.۵۴ دلار بالا رفت اما در ادامه به سطح ۳۱.۴۱ بازگشت. امروز این کامودیتی حدود ۰.۴۵ درصد افت قیمت را تجربه کرد. نقره در ۳۰ روز گذشته نزدیک به ۲.۶ درصد و در ۶ ماه اخیر نیز بیش از ۹.۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

در معاملات امروز بازار کامودیتی، به همراه طلا کالاهایی همچون فولاد و سنگ آهن رشد قیمت داشتند اما نفت خام، گاز طبیعی، بنزین، نفت حرارتی، مس، دانه سویا، گندم و زغال سنگ شاهد کاهش قیمت بودند.

نفت خام بخش بزرگی از رشد قیمت هفته گذشته خود را از دست داد. در معاملات امروز بازارهای انرژی، نفت سبک آمریکا و برنت شاهد کاهش بیش از ۲ دلاری قیمت بودند.

در بازار فلزات ارزشمند، معامله‌گران همچنان منتظر اقدامات احتمالی فدرال رزرو پس از انتشار گزارش تورم هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که تورم تولیدکننده آمریکا در ماه سپتامبر، هم‌زمان با افزایش تعداد بیکاران، بدون تغییر بوده است. در همین حال، نرخ تورم کل کمتر از حد انتظار کاهش یافته اما تورم هسته بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

در بازار انرژی، گزارش‌ها از تشدید فشارهای غیرتورمی در اقتصاد چین خبر می‌دهند. کنفرانس خبری مقام‌های چینی هم نتوانست نگرانی درباره کاهش رشد اقتصادی این کشور را برطرف کند. ظاهرا اندازه بسته حمایتی دولت چین برای احیای اقتصاد این کشور کافی نبوده است. این موضوع بر میزان تقاضای نفت خام تاثیر منفی دارد.