قائم مقام وزیر صمت گفت: اولویت وزارت صمت حوزه تجارت الکترونیک است و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه به صورت ویژه حمایت می‌شود

به گزارش صدای بورس، محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در همایش ملی تجارت الکترونیک با اشاره به روند تاسیس سازمان توسعه تجارت الکترونیک گفت: افتخار من این است که در روند شکل گیری این سازمان نقش داشتم، البته این سازمان با حمایت وزیر وقت صمت، یعنی آقای غضنفری شکل گرفت که اعتقاد شدیدی به گسترش تجارت الکترونیک داشتند، به طوریکه امروز هم که وی در صندوق توسعه ملی فعالیت می‌کنند اولویت آنجا نیز سرمایه گذاری بر روی اینگونه پروژه‌ها است.


قائم مقام وزیر صمت بیان داشت: عزم جدی دولت‌ها تجارت روی بستر الکترونیک است و خواهان توسعه آن هستند و حتی امروز به سمت صادرات رفتیم. من همین جا اعلام می‌کنم در بخش خصوصی هر کسی که علاقمند است در تجارت الکترونیک سرمایه گذاری کند ما به آن اولویت می‌دهیم. وظیفه ما تامین زیر ساخت‌ها است و سایر امور باید خصوصی سازی شود.

مفتح عنوان کرد: دوران اسکناس به سر آمده و ما امروز در زمان طلایی این تجارت هستیم و باید از این فرصت استفاده کنیم. خوشبختانه ما جزو کشورهایی هستیم که فعالیت خوبی در این حوزه انجام داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: کشور نیاز دارد در این حوزه فعالیت کند و وزارت صمت و بانک مرکزی این مسئله را در راس برنامه‌های خود گذاشتند.

مفتح در پایان تاکید کرد: امیدوارم سال آینده روز ۲۴ مهر در تقویم کشور به عنوان روز ملی تجارت الکترونیک نام گذاری شود.

منبع:برنا