رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ارزش معاملات تجارت الکترونیکی به حدود دو هزار و ۱۰۰ همت رسیده است.

به گزارش صدای بورس، امین کلاهدوزان در مراسم روز ملی تجارت الکترونیک که با شعار «جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم» آغاز شد، اظهارداشت: تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در نیمه اول سال جاری به ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون فقره رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است و این موضوع حکایت از اعتماد مردم نسبت به تجارت الکترونیکی دارد.


رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: متوسط مبلغ تراکنش‌ها نیز افزایش داشته و این یعنی مردم خریدهای بزرگ‌تری را داشته‌اند. تعداد کل اینمادهای فعال تا پایان شهریور بیش از ۲۵۰ هزار عدد است و در شش ماه نخست بیش از ۴۸ هزار اینماد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ درصد جنسیت صاحبان اینمادهای صادر شده در نیمه نخست سال مرد و ۲۷ درصد زن بوده است که شاهد رشد در این زمینه بودیم. باز شدن قفل معاملات خودرو در این بستر یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که محقق شد. موضوع دیگر بحث سندباکس‌ها بود که امسال محقق شد یکی برای بورس و دیگری برای وزارت صمت بود. در یک ماه آینده ۴ طرح جدید در سندباکس پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد گواهی امضای الکترونیکی صادر شده در کشور به دو میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی جدید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

منبع:بازار