تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس اعلام کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دو سال آینده موکول شد !

به گزارش صدای بورس،ابراهیم نجفی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه، با بیان اینکه پیگیر مسکن کارکنان نداجا هستیم، اظهار کرد: در شهرستان آستانه اشرفیه یک قطعه زمین را در محور بندرکیاشهر(روستای استخربیجار) شناسایی کردیم که در اختیار بنیاد مسکن جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای پلیس قرار می گیرد.

وی با اشاره به حقوق و مزایای کارکنان نیروی انتظامی در برنامه هفتم، افزود: پیگیریم تا آیین نامه اجرایی آن توسط دولت تدوین شود و مصوبه هیئت دولت را بگیرد و اجرا شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به تامین اجتماعی بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که در برنامه هفتم دیده شده؛ در بودجه سنواتی نیز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت در سال جاری پرداخت خواهد شد.

نجفی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی همزمان با دولت در حوزه بازنشستگان کشوری و لشکری همسان سازی را اجرا خواهد کرد که در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد می رسد و در بازه ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشسنگان ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز باشد.

وی بار مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان را ۷۰ هزار میلیارد تومان دانست که از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومانی داشته و یادآور شد: متاسفانه در صدور احکام بازنشستگی کوتاهی هایی شد و سازمان برنامه و بودجه به حساب دو میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته یک مبلغ علل الحساب را واریز کرد که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر را شامل نمی شد.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس از احتمال طرح مسئله علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه با موضوع همسان سازی خبر داد و خاطرنشان کرد: منابع اعتباری این طرح تامین شده و به تصویب سران قوا رسیده تا اجرا شود و اگر کمبود منابع داشتیم، امکان تعریف منابع در قانون بودجه وجود دارد.

چند ماهی است که خبرهای مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نقل محافل و رسانه‌ها است و بخش هایی از معوقات هم در قالب واریزی های ماهانه برای بازنشستگان پرداخت شده است، اما هنوز از معوقات سه ماهه دوم سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست!

این در حالی است که نمایندگان این قشر از جامعه در جلسات و از طریق تریبون های گوناگون خواستار اجرای قانون متناسب ‌سازی حقوق و رفع تبعیض‌های موجود شده اند، همچنین نمایندگان مجلس مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس گرفته و خواستار تسریع در اجرای متناسب‌ سازی حقوق و پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در سه ‌ماهه دوم سال شدند.

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان این روزها پیگیر واریز معوقات ۳ ماه دوم سال برای بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: مشکل اصلی بحث تامین اعتبار این موضوع بود که به تازگی معاون رئیس جمهور دستور اختصاص اعتبار لازم را با توجه به قانون بودجه برای واریز به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ کردند و در حال حاضر منتظر واریز بودجه لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معوقات همسان سازی برای بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور واریز شده است، تاکید کرد: باید هر چه سریعتر مبالغ مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی هم واریز شود و آنطور که پیگیری ها نشان می دهد این مبالغ حداکثر تا دو ماه آینده به حساب بازنشستگان واریز می شود.

منبع: ایسنا