کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر اهمیت کیش اینوکس به عنوان یک رویداد تخصصی مالی ، حال و هوای این رویداد را در گرو فضای کلی بازار سرمایه دانست.

علی بهشتی روی در گفت‌وگو با «صدای بورس» به تفاوت رویداد کیش اینوکس با نمایشگاه تهران پرداخت و گفت:در نمایشگاه تهران بیشتر مخاطبان آن عموم سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی هستند و نهاد های بازار سرمایه شرکت های کارگزاری، سبدگردان مشاور سرمایه گذاری و سایر نهاد های دیگر ، بانک ها و بیمه ها در این رویداد حضور دارند.

وی افزود:هدف از رویداد کیش اینوکس بازاریابی B۲B است ،یعنی شرکت ها و نهاد ها مخاطب و ارائه دهنده خدمات به یکدیگر هستند. همچنین شرکت ها خدمات خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و سمینار ها و گفت‌وگو های تخصصی برگزار می شود.

کارشناس بازار سرمایه رویداد کیش اینوکس را دارای ماهیتی تخصصی تر دانست و گفت:جزیره کیش به دلیل شرایطی که دارد افراد بومی ساکن ،در این رویداد ورود نمی‌کنند و بیشتر افراد از جاهای مختلف به کیش مراجعه می‌کنند. رویداد کیش اینوکس تخصصی تر از رویداد تهران بوده ودر این دو سه روز در نمایشگاه فضا، بیشتر حول موضوعات لابی گری ، مشاوره و بازاریابی است.

وی جزیره کیش را به سبب دور بودن از پایتخت و سختی سفر به آن یکی از دلایل انتقاد به این رویداد دانست و گفت:فعالان بازار در آن زمان نمی‌توانند به راحتی به کیش سفر کنند و دچار مشکلاتی هستند. همچنین نشست فیاس که به تعویق افتاد سبب از بین رفتن بیشتر شور و اشتیاق به این رویداد شد. باید رویداد کیش اینوکس را به عنوان یک رویداد B۲B پذیرفت و نه یک رویداد B۲C و این موضوع باعث می شود انتقادات به این رویداد کمی منصفانه تر شود.

بهشتی روی در پایان گفت:رویداد کیش اینوکس زیر سایه فضای کلی بازار سرمایه است در حال حاضر که بازار سرمایه هیجان سابق را ندارد نمی‌توان انتظاری از رویداد کیش اینوکس داشته باشیم هر چه بازار سرمایه پر رونق تر باشد این رویداد ها پر شور تر برگزار می‌شود.