یکی از ویژگی‌های برجسته رویداد کیش اینوکس که آن را از سایر رویدادها متمایز می‌کند؛ فراهم آوردن فرصت مناسبی است که فعالان بازار سرمایه به ‌ویژه نهادهای مالی در فضایی آرام و به دور از دغدغه‌های روزمره بتوانند به تبادل‌نظر و ایده‌پردازی بپردازند

به گزارش صدای بورس، رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در خصوص کیش اینوکس و اینکه برگزاری این رویداد تا چه اندازه می‌تواند در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته رویداد کیش اینوکس که آن را از سایر رویدادها متمایز می‌کند؛ فراهم آوردن فرصت مناسبی است که فعالان بازار سرمایه به ‌ویژه نهادهای مالی در فضایی آرام و به دور از دغدغه‌های روزمره بتوانند به تبادل‌نظر و ایده‌پردازی بپردازند، با یکدیگر آشنا شوند و قراردادهایی با کارایی واقعی و تخصصی‌تر منعقد کنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین فرصتی در سایر سمینارها و نمایشگاه‌ها به دلیل حضور تعداد زیاد مخاطبان عام فراهم نیست، گفت: معمولا در اینگونه فضاها امکان رایزنی‌های تخصصی کمتری وجود دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه فعالان بازار سرمایه در این رویداد می‌توانند فارغ از دغدغه‌های روزمره به ‌تبادل‌نظر و دیدگاه‌های مناسبی در حوزه بازار سرمایه بپردازند، افزود: معمولا در نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی که در تهران برگزار می‌شود؛ به دلیل تعدد مراجعه‌کنندگان و مخاطبان نگاه و رویکرد تخصصی به موضوع کمتر حاصل می‌شود.

مدیرعامل گروه مالی فیروزه با بیان اینکه در تهران برگزاری جلسات با وجود ترافیک و مشغله‌های شهری بسیار زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در رویداد کیش اینوکس مدیران ارشد نهادهای مالی، رگولاتورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بورس و فرابورس طی دو سه روز در کنار یکدیگر حضور دارند و این فرصت برای رایزنی، ارائه، معرفی و حتی انعقاد قراردادها به شکلی کاملاً تخصصی فراهم می‌شود. به گفته وی این موضوع نکته‌ بسیار مثبتی است؛ چراکه در مدت زمان کوتاهی با بهره‌وری بالا تعاملات مؤثری بین مدیران ارشد شکل خواهد گرفت.

به گزارش دبیرخانه کیش اینوکس،مدیرعامل گروه مالی فیروزه در ادامه با اشاره به عدم حضور مخاطبان عام در رویداد کیش اینوکس بیان داشت: نکته قابل تأمل چنین رویدادهایی این است که فضای تخصصی و محدود برای فعالان بازار سرمایه؛ موجب کاهش میزان ارتباط با مخاطبان عام می شود . به عبارتی دیگر تفاوت فضای نمایشگاهی کیش نسبت به شهر تهران باعث می‌شود که تأثیر مستقیم آن بر عموم مردم و سهامداران عادی کمتر احساس شود. بنابراین اگر امکان حضور عموم مردم به عنوان مخاطبان عام بازار سرمایه نیز فراهم شود، میتواند به یکی از نقاط قوت رویداد کیش اینوکس تبدیل شود.