دوره آموزشی حاکمیت شرکتی با رویکرد «پایداری» فردا یکشنبه ۲۹ مهرماه به مدت ۳ روز در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود.

به گزارش صدای بورس،امیر طایفه ابراهیمی، رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ، با بیان‌اینکه دوره آموزشی حاکمیت شرکتی با حضور مدیران عامل و اعضای هیات مدیره ناشران برگزار می‌شود، گفت: این دوره آموزشی براساس بازخورد و پیشنهادهای دریافتی از جلسات و با هدف بهبود و کارایی و اثربخشی هرچه بهتر دستور العمل مذکور برگزار می‌شود.

او، با بیان اینکه امتیاز حاکمیت شرکتی توسط ناشران اوراق بهادار برای دوره یکساله منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۳ در طی ماه جاری با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران محاسبه و توسط بورس‌ها به بازار منتشر می‌شود،گفت: این فرآیند بر مبنای اطلاعات اخذ شده از حسابرسان، موسسات رتبه‌بندی و سامانه جامع اطلاع رسانی صورت گرفته و امتیازات حاصله مورد محاسبه قرار گرفته است.

طایفه ابراهیمی اضافه کرد: این امتیاز به‌عنوان قسمتی از امتیاز ناشران اوراق بهادار مطابق دستورالعمل امتیازدهی به ناشران اوراق بهادار پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مبنای امتیاز نهایی ناشران اوراق بهادار قرار می‌گیرد و در این راستا از ناشران برتر سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در آبان ماه تجلیل می‌شود.

او در عین حال توضیح داد: در سال جاری با توجه به بازخوردهای کسب شده از دوره آموزشی حاکمیت شرکتی (برگزار شده در مرداد و مهر ماه ۱۴۰۲) و مسائل روز پیش آمده در حین اجرا، دستورالعمل مربوطه در حال اصلاح است که پس از نهایی شدن و دریافت نظرهای همه فعالان برای تصویب به هیات مدیره سازمان ارسال می‌شود.

رئیس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، «برگزاری دوره‌های آموزشی حاکمیت شرکتی برای ناشران اوراق بهادار، اصلاح دستورالعمل حاکمیت شرکتی با توجه به پیشنهادهای ارائه شده در جلسات آموزشی و ایراداهای حین اجرا، رتبه‌بندی ناشران اوراق بهادار در حوزه حاکمیت شرکتی (به‌عنوان یکی از بخش‌های امتیازدهی به ناشران اوراق بهادار)، اعمال اصلاحات بر فرم‌های مربوط به حوزه حاکمیت شرکتی در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران» را از جمله اقدامات مدیریت نظارت بر ناشران در حوزه حاکمیت شرکتی در سال جاری ذکر کرد.

او در پایان افزود: امید می‌رود، با انجام اقدامات صورت گرفته از جمله آموزش اعضای هیات مدیره، رتبه بندی ناشران و اصلاح ضوابط، گام موثری برای پیاده‌سازی هرچه بهتر این مهم در بازار سرمایه برداشته شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران