بازار کریپتوکارنسی از ابتدای ماه اکتبر شاهد ورود نقدینگی جدید و رشد قیمت رمزارزها بوده است. این روند موجب شده تا بسیاری از تحلیلگران برآورد مثبتی نسبت به آینده بازار کریپتو داشته باشند.

به گزارش صدای بورس، این تحلیلگران قیمت‌های جدیدی برای برخی رمزارزها پیش‌بینی می‌کنند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

بیت‌کوین پادشاهی می‌کند

بیت‌کوین به عنوان گرانترین و باارزش‌ترین کریپتو جهان، به دنبال شکستن سطح مقاومت فعلی و رسیدن به رکوردهای جدید است. هفته گذشته قیمت این رمزارز به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه دست یافت و از آن پس در مسیر صعود قرار گرفت. در زمان نگارش این گزارش، قیمت هر بیت‌کوین از مرز ۶۷ هزار و ۳۰۰ دلار عبور کرده بود. تحلیلگران معتقدند، با شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶ هزار دلار، بیت کوین دوباره از ۷۰ هزار دلار عبور خواهد کرد و به قیمت ثبت‌شده در ۲۹ جولای امسال (۷۰ هزار و ۷۹ دلار) خواهد رسید. پیش از این، تحلیلگران بنیادی با اشاره به نمودارهای روزانه، به معامله‌گران سیگنال خرید داده بودند. به گفته کارشناسان، بی‌شک بخشی از میلیاردها دلاری که در دو هفته گذشته وارد بازار کریپتو شده، صرف خرید بیت‌کوین شده است. با این حال، اگر در روزهای آینده بیت‌کوین نتواند سطح حمایت جدیدی تعریف کند، ممکن است با افت نسبی مواجه شود و تا مدت‌ها در کانال ۶۰ هزار دلار درجا بزند.

درباره آینده بیت‌کوین بسیاری از سرمایه‌گذاران مشهور دیدگاه مثبتی دارند. به عنوان مثال، به تازگی لری فینک، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک بر پذیرش بیشتر بیت‌کوین به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری تاکید کرده و آن را جایگزینی مناسب برای دارایی‌هایی همچون طلا دانسته است. این دیدگاه نشان‌دهنده جایگاه احتمالی بیت‌کوین در آینده بازارهای مالی است.

اتریوم تلافی می‌کند

دومین غول بازار رمزارزها پا به پای پادشاه حرکت می‌کند. اتریوم نیز طی هفته گذشته در مسیر صعود قیمت حرکت کرد و با شکستن سطح مقاومت ۲۴۶۱ دلار در روز دوشنبه گذشته، ابتدا به ۲۵۳۶ دلار و در زمان تنظیم این گزارش به ۲۶۱۹ دلار رسید. به گفته تحلیلگران، با تعریف سطوح جدید مقاومت برای اتریوم، این رمزارز برای عبور از مرز ۲۸۰۰ دلار آماده می‌شود. در ۲۴ آگوست امسال، ارتیوم به ۲۸۲۰ دلار رسیده بود. اتریوم در بازه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه به ترتیب ۶.۷ درصد، ۸.۳ درصد و بش از ۶۷ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. از سوی دیگر، تحلیلگران می‌گویند اگر اتریوم قادر به تثبیت سطوح حمایتی جدید نباشد، احتمال بازگشت به قیمت‌های پیشین و سقوط به کمتر از ۲۴۰۰ دلار وجود دارد.

رویای ریپل محقق می‌شود؟

ریپل که رتبه ۷ بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار را در اختیار دارد،‌ طی هفته گذشته با رشد اندکی روبه‌رو شد، هر چند در بازه ماهانه افت سنگینی را تجربه کرد. دوشنبه گذشته این رمزارز توانست سطح مقاومت ۰.۵۴۴ دلار را بشکند اما نتوانست آن را حفظ کند. در زمان نگارش این گزارش، قیمت هر ریپل به ۰.۵۳۹ رسیده بود. تحلیلگران معتقدند، اگر ریپل بتواند از مقاومت ۰.۵۴۴ دلار عبور و آن را حفظ کند، امکان دستیابی به سطح مقاومت جدید ۰.۶۲۶ دلار را به دست خواهد آورد. در غیر این صورت، با از دست دادن سطح حمایت ۰.۵۳۳ دلار ممکن است تا قیمت ۰.۵۰۶ سقوط کند. آخرین بار این قیمت در سوم اکتبر (۱۲ مهر ماه) ثبت شده بود.

کوچک اما جذاب

رمزارز SPX۶۹۰۰ که با نماد SPX شناخته می‌شود، در رتبه ۱۱۰ بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار قرار دارد. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۶۵۰ میلیون دلار است و رشد قیمت آن در یک سال گذشته، نجومی بوده است. در حال حاضر قیمت این رمزارز ۰.۶۹ دلار است که در یک هفته گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است. قیمت این کریپتو در بازه‌های ماهانه و سالانه نیز به ترتیب ۲۶۷۲ درصد و ۷۲۶۰ درصد افزایش داشته است. به دلیل جذابیت این رمزارز برای معامله‌گران، در اینجا پیش‌بینی قیمت‌های این کریپتوکارنسی برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ ارائه می‌شود.

رمزارز SPX یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های بازار است که در یک‌ماهه سپتامبر تا اکتبر ۳۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. نمودار این توکن همچنان صعودی است و معامله‌گران می‌پرسند، این روند تا کجا ادامه خواهد داشت. در این بررسی، پیش‌بینی روند حرکت SPX در بازه ۶ ساله ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ ارائه شده است.

رمزارز SPX در آگوست ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد اما در سپتامبر ۲۰۲۴ بود که جایگاه خود را در بازار کریپتوکارنسی تثبیت کرد. از میانه سپتامبر تا میانه اکتبر قیمت این کریپتو از ۰.۰۲۸ دلار به ۰.۸۳ دلار جهش یافت که نشان‌دهنده بیش از ۳۵۰۰ درصد رشد بود. در حال حاضر (چهارشنبه ۱۶ اکتبر، ۲۵ مهرماه) این رمزارز در محدوده قیمتی ۰.۷۲ دلار در نوسان است. چنین انفجار قیمتی پیش از این نیز رخ داده است از نمونه‌ةای آن می‌توان به شیبا اینو و پپه اشاره کرد.

تحلیلگران معتقدند، روند صعودی SPX هنوز پایان نیافته است. تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که میانگین حرکت ۲۰روزه این توکن از میانگین ۵۰روزه آن پیشی گرفته است. حجم معاملات این رمزارز نیز در سطح بالایی قرار دارد و طی هفته گذشته، بین ۵۵ میلیون دلار تا ۷۶ میلیون دلار در نوسان بوده است. با این حال، نشانه‌هایی از احتمال ورود این رمزارز به موقعیت تثبیت به چشم می‌خورد که باید مورد توجه معامله‌گران قرار گیرد. نمودار زیر، برآورد کلی کارشناسان درباره قیمت این رمزارز در سه سال را نشان می‌دهد.

سال

میانگین قیمت (دلار)

کمترین قیمت (دلار)

بیشترین قیمت (دلار)

۲۰۲۴

۰.۹۸

۰.۸۸

۱.۰۵

۲۰۲۵

۱.۵۰

۱.۱۵

۱.۸۵

۲۰۳۰

۱۵.۱۷

۴.۱۸

۴۳.۷۹

ارمغان ۲۰۲۵

برای سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌شود که این کریپتوکارنسی به روند صعودی خود ادامه دهد و رکوردهای تازه‌ای بر جای بگذارد. یکی از عواملی که به افزایش قیمت این کریپتو در سال آینده کمک می‌کند، رشد کلیت بازار کریپتوکارنسی به ویژه بیت‌کوین است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سال آینده قیمت بیت‌کوین به محدوده ۲۰۰ هزار دلار جهش خواهد کرد. گرچه تحقق این پیش‌بینی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما درباره تداوم روند صعودی قیمت پادشاه رمزارزها هیچ شکی نیست. از نظر تاریخی، هر بار بیت‌کوین با افزایش قیمت روبه‌رو شده، میم‌کوین‌ها هم سیر صعودی پیدا کرده‌اند. این خبر خوبی برای SPX به شمار می‌رود. به عنوان یکی از توکن‌های نوظهور و داغ بازار کریپتو، جذابیت رمزارز SPX می‌تواند از میم‌کوین‌های مشهوری همچون شیبا اینو و دوژکوین هم پیشی بگیرد.

رمزارز SPX به معنای واقعی کلمه یک میم‌کوین است چون هیچ استفاده خاصی ندارد و محبوبیت آن، تنها عامل افزایش قیمت به شمار می‌رود. لیست شدن این توکن در صرافی‌های بزرگ به رشد آن کمک خواهد کرد. در حال حاضر این رمزارز در صرافی‌های MEXC و CoinEx و BitMart لیست شده است. اگر قیمت این کریپتو به بالای یک دلار برسد و باقی بماند و حجم معاملات آن نیز بالا باشد، در صرافی‌های مهمی همچون بایننس لیست می‌شود که موفقیت بزرگی به شمار می‌رود. صرافی بایننس تاکنون با لیست کردن «بیبی دوژ»، «توربو» و «نیرو» علاقه خود را به میم‌کوین‌ها نشان داده است. بنابراین لیست شدن رمزارز SPX در صرافی بایننس دور از ذهن نیست.

نگاه بلندمدت

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رمزارز SPX تا پایان دهه کنونی شاهد روندی صعودی خواهد بود. برای سرمایه‌گذارانی که نگاه بلندمدت دارند، این موقعیت خوبی به شمار می‌رود، به طوری که سایت «کریپتونیوز» در این باره گفته است: خرید SPX بهترین سرمایه‌گذاری بلندمدت کریپتویی تا سال ۲۰۳۰ است.

برخی تحلیلگران به بررسی احتمالات پیش‌روی رمزارز SPX در سال‌های آینده پرداخته‌اند. آنها می‌گویند: باید هر دو سویه رشد و افت قیمت این رمزارز را مورد توجه قرار داد. همانگونه که احتمال جهش قیمت وجود دارد، نباید احتمال سقوط را از نظر دور داشت. بنابراین، معامله‌گران باید تحمل هر اتفاقی را داشته باشند. در نمودار زیر، قیمت‌های مورد انتظار برای این رمزارز در ۵ سال آینده مشاهده می‌شود.

سال

میانگین قیمت (دلار)

کمترین قیمت (دلار)

بیشترین قیمت (دلار)

۲۰۲۶

۲.۶۵

۱.۶۰

۳.۹۷

۲۰۲۷

۴.۴۵

۲.۱۴

۸.۰۱

۲۰۲۸

۷.۰۸

۲.۷۷

۱۵.۱۴

۲۰۲۹

۱۰.۶۶

۳.۴۶

۲۶.۷۰

۲۰۳۰

۱۵.۱۷

۴.۱۸

۴۳.۷۹