سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: نظام بانکی با فاینانس باید گره گشای واردات کشنده‌ها باشد.

به گزارش صدای بورس، علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به ویژه کشنده‌ها، گفت: تسهیلات بانکی و فاینانس می‌تواند گره گشایی واردات کشنده ها باشد از این رو بانک مرکزی باید با رعایت اولویت در پرداخت تسهیلات به این مهم نیز توجه کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی انرژی یکی از پیامدهای مشهود فرسودگی ناوگان باری کشور است، افزود: دولت باید نسبت به نوسازی این ناوگان با توجه به آلودگی زیست محیطی کشنده‌های فرسوده و همچنین تصادفات جاده‌ای بالای آن‌ها اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از مجموعه وزارت صمت همراهی در واردات کشنده است، تصریح کرد: قطعا واردات کشنده می‌تواند رونق اقتصادی از حیث تسریع در جا به جایی بار و حتی صادرات داشته باشد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس دوازدهم ادامه داد: شبکه بانکی می تواند با رعایت اولویت در پرداخت تعهدات خود فاینانس واردات کشنده‌ها را نیز در دستور کار قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس ناظر به انجام تعهدات بانک مرکزی بوده و در این راستا نشست‌های مختلفی با دولت و بانک مرکزی داشته از این رو لازم است شبکه بانکی به تعهدات خود با رعایت اولویت پاسخ دهد.

منبع:‌اقتصاد ۱۰۰