یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: با خروج خودرو از بورس کالا، زمینه فعالیت برای دلالان رونق پیدا کرد و قیمت‌ها به شدت با افزایش همراه شد که با توجه به چنین مساله‌ای، دیگر امکان خرید خودرو با قیمت‌های مشابه بورس برای خریداران فراهم نبود.

به گزارش صدای بورس،فاطمه زمانیان اعلام کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا شاهد اتفاقات مثبتی بودیم که تا قبل از این اتفاق هیچ‌گاه در این بازار رخ نداده بود.

او با تاکید بر منفعت عرضه خودرو در بورس برای تولید کننده و مصرف‌کننده افزود: مصرف کننده با این اقدام توانست با قیمتی کمتر از نرخ تعیین شده در بازار اقدام به خرید خودرو در بازار کند.

زمانیان با اعلام اینکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کالا در بورس است، گفت: مساله‌ای که در بین خریداران جا افتاده این است که خرید محصول از طریق کارخانه با معضلاتی همراه بوده و ممکن است خریداران امکان تحویل خودرو تا ۳ سال آینده را داشته نباشند.

این کارشناس بازار سرمایه به مشکلات موجود در خرید خودرو از طریق بازار آزاد اشاره کرد و افزود: خریداران خودرو در بورس کالا از امکان خرید با قیمتی کمتر از بازار آزاد و نرخ‌های تعیین شده توسط دلالان برخوردارند.

او تاکید کرد: عرضه خودرو به بورس کالا علاوه بر مزایایی که برای خریداران به همراه داشت، دارای برخی از منفعت‌ها برای تولیدکنندگان بود و می‌تواند با ایجاد سوددهی برای خودروسازان، زمینه خروج آن‌ها از ضرر و زیان را فراهم کند.

زمانیان با بیان اینکه ما به شدت موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستیم، گفت: با خروج خودرو از بورس کالا، زمینه فعالیت برای دلالان رونق پیدا کرد و قیمت‌ها به شدت با افزایش همراه شد که با توجه به چنین مساله‌ای، دیگر امکان خرید خودرو با قیمت‌های مشابه بورس برای خریداران فراهم نبود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اختلاف قیمتی کارخانه و بازار آزاد ، بهتر است ۲ خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا به سمت عرضه محصولات خود در بورس کالا پیش بروند.

او در پایان گفت: عرضه خودروهای وارداتی با برند کره‌ای می‌تواند زمینه کمک به بازار خودرو و رونق به این بازار را فراهم کند.

منبع:سنا