تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگر قیمت بنزین بخواهد افزایش پیدا کند، حتما باید در مجلس بررسی شود و قطعا عوارض و تبعات تورمی آن بررسی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۴ گفت: برای مشخص شدن رقم بنزین باید ارقام بودجه را ببینیم و بررسی کنیم، چون معمولا این ارقام را دخالت می‌دهند. شاید در تبصره‌ها عدد مشخص نشده باشد. بنابراین باید اجازه دهید تا ارقام را باز کنیم چون بودجه تازه به دست ما رسیده و هنوز جداول بررسی نشده است.

او ادامه داد: مثلا در بخش درآمدهای حاصل از فروش فرآورده‌ها باید ببینیم دولت چه رقمی را آورده است بعد از آن رقم شما می‌توانید به قیمت برسید.

زنگنه افزود: نکته دیگر این است که چون مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است از دو جهت ضرر می‌کنیم. ضرر اول این است که ما بخشی از این فرآورده‌ها را صادر می‌کردیم و درآمدی تحت عنوان صادرات فرآورده‌های نفتی داشتیم که در هدفمندی می‌آمده و برای نان، دارو، آرد و... مصرف می‌شده است. این درآمد عملا از دست رفته است و ما دیگر صادرات فرآورده‌ها را نداریم. علاوه بر آن تقریبا تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان واردات انجام می‌دهیم و این مسائل عملا از دو سو برای کشور ضرر دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت: اگر قیمت بنزین بخواهد افزایش پیدا کند، با توجه به اینکه سیاست اصلی برنامه هفتم کاهش تورم است و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور هم امروز اعلام کردند، حتما باید در مجلس بررسی شود و اگر چنین پیشنهادی هم وجود داشته باشد قطعا عوارض و تبعات تورمی آن بررسی می‌شود.بنابراین تا در کمیسیون و صحن بررسی نشود هیچ چیز مشخص نیست.

منبع:‌ تجارت نیوز