کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه قیمت فعلی دلار با ارزش واقعی آن تفاوتی ندارد، ارزش واقعی دلار را همچنان در کانال ۶۰ هزار تومان دانست و قیمت دلار را تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

نیما میرزایی در گفت‌وگو با صدای بورس ارزش واقعی دلار را زیر ۷۰ هزار تومان ارزیابی کرد و اظهار داشت:قیمت حال حاضر دلار با ارزش واقعی آن تفاوت بسیاری ندارد و ارزش منطقی دلار زیر ۷۰ هزار تومان و در کانال ۶۰ هزار تومان است.

وی افزود: ارزش ذاتی دلار و اعتبار ریال به تحولات و ریسک‌های سیاسی حاکم در منطقه و چشم انداز و انتظارات تورمی مردم برمی‌گردد.

میرزایی، انتخابات آمریکا را عاملی مهم در افزایش قیمت نرخ ارز دانست و گفت :انتخابات آمریکا، یکی از مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت دلار و سایر مسائل اقتصادی ما است و با احتمال ریاست جمهوری هریس می‌توان این خوش بینی را داشت که دلار بازار آزاد اصلاحاتی را تا حدود ۶۰ هزارتومان داشته باشد و بعد از آن رشد آرام قیمت ارز متناسب با تورم ،رخ دهد.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت:درصورت انتخاب ترامپ، انتظارات تورمی می‌تواند باعث رشد سریع و سقف شکنی سریع دلار شود. این عامل درکوتاه مدت سقف دلار ۷۰ هزار تومان را می‌شکند و در یک سال آینده قیمت دلار به سمت ۱۰۰ هزار تومان حرکت می‌کند.