تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

بازار سهام، مدت اخیر را در روندی نزولی گذرانده است؛ به‌گونه‌ای که در ۲۰ روز معاملاتی با خروج پیاپی پول حقیقی روبرو بوده و حجم و ارزش معاملات خرد بسیار اندکی را تجربه کرده است. صفوف سنگین فروش نیز، زیر سایه ریسک انتشار و افزایش اوراق دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴، سرمایه سهامداران را قفل کرده، که منجر به کاهش شدید اعتماد سهامداران نسبت به این بازار شده است. در راستای پیش بینی بورس فردا شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳، سهامداران باید به چه نکاتی توجه کنند؟

به گزارش صدای‌بورس بازار سهام در پنج روز کاری هفته اخیر با کاهش ۴.۶۰ درصدی شاخص کل بورس، مواجه بود. این روند در سهم‌های کوچک بازار نیز دیده شد و شاخص هم‌وزن در این هفته با کاهش حدود ۳.۷۰ درصدی به تراز ۶۵۵ هزار واحدی رسید.

پیش بینی بورس فردا شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد با وجود ریسک های اقتصادی از جمله نرخ بهره بالا و سایه افزایش میزان فروش اوراق دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ که در هفته گذشته برسر بازار بود، در روز شنبه وضعیت خوبی را در بازار سرمایه شاهد نیستیم.

اگر نگاهی به نظرات کارشناسان منتخب بیاندازیم، متوجه نداشتن امید و دیدگاه صعودی در هفته آتی نسبت به بازار سرمایه خواهیم بود. بر همین اساس به نظر می‌رسد در صورتی که اتفاق ویژه‌ای، از جمله حمایت و تزریق ۵۰ همت منابع که از سوی برخی از فعالان مطرح می‌شود رخ ندهد، بازار سهام هفته دوم آبان ماه را در فضایی منفی و فرسایشی آغاز کند.

منبع:تجارت نیوز