به گزارش صدای بورس،بیشترین تماس پاسخ داده شده در مرکز ارتباط بازار سرمایه به ترتیب مربوط به ماههای اردیبهشت با حدود ۱۹ هزار تماس و مهر امسال با ۱۷ هزار تماس بوده است.
همچنین، بیشترین تماسها پس از ماههای اردیبهشت و مهر به ترتیب به ماههای خرداد، تیر، شهریور و مردادماه اختصاص داشته است.
در عین حال، گزارش این مرکز گویای این است که تعداد تماسهای پاسخ داده شده در مرکز ارتباط بازار سرمایه از ۷ هزار تماس در فروردین ۱۴۰۲ به ۱۱ هزار تماس در فروردین سال جاری رسیده است.
افزون براین، تعداد تماسهای پاسخ داده شده در مرکز ارتباط بازار سرمایه از حدود ۷ هزار تماس در مهر پارسال به حدود ۱۷ هزار تماس در سال جاری رسیده است.
در عین حال، کمترین تماسها در سال گذشته و مربوط به شهریور ماه بوده است.
تعداد تماسهای مرکز ارتباط با سهامداران این مرکز نشان میدهد؛ بیشترین تماسها به ترتیب مربوط به ۲۹ ، ۲۳، و ۲۸ مهر امسال بوده است. کمترین پاسخ اما مربوط به ۱۷ و ۱۶ مهر ماه بوده است.
همچنین، در حوزه سهامداران، کارشناسان مربوط به تماسهایی با موضوعات توقف و بازگشایی نمادهاف ثبت و پیگیری انتقادها و پیشنهادها، سئوالات و گلایههای فعالان بازار، اصول و مبانی اولیه سرمایهگذاری در بورس و سایر موارد پاسخگو بودهاند.
دادههای آماری این مرکز نشان می دهد؛ در زمانهایی که نماد بدون پیام ناظر متوقف میشود، بازگشایی سهم با درصد قیمت منفی زیاد همراه باشد، قیمت سهم در روزهای متوالی منفی و شرایط بازار از لحاظ قیمت مساعد نباشد، تماسهای مرکز ارتباط بازار سرمایه نسبت به میانگین افزایش قابل توجهی دارد.
عنوان تماسها
براساس دادههای این مرکز، بیشترین تماسها به ترتیب به «انتقادها، ناظر بازار و وضعیت نماد» اختصاص داشته است.
کمترین تماس نیز به «اوراق مسکن، سرمایهگذاری در بازار سرمایه و قوانین و مقررات» مربوط بوده است.
عنوان تماسهای ناظر بازار مهر امسال
بیشترین عنوان تماسهای ناظر بازار در مهر امسال به ترتیب به «درخواست بررسی معاملات، دستکاری در معاملات و صف خرید یا فروش» مربوط بوده است.
این گزارش میافزاید: با توجه به بازه زمانی پاسخگویی از ساعت ۸ تا ۱۷، اوج تماسهای ورودی از ساعت ۹ تا ۱۳ در زمان فعالیت بازار بوده و میانگین زمان انتظار در صف نیز ۶۴ ثانیه بوده است.