مدیرعامل مرکز داده تبیان در خصوص اختلال در برخی از خدمات اینترنتی این شرکت گفت: تیم تخصصی مرکز داده تبیان به واسطه مانیتورینگ و رصد لحظه به لحظه سرویس‌ها خصوصا سرویس‌های مرتبط با بازار سرمایه، این موضوع را دراولین ثانیه‌های وقوع شناسایی و اقدام به رفع مسئله کرد.

شهاب‌الدین ترنجیان در گفت‌وگو با صدای بورس در خصوص بروز این اختلالات گفت: با توجه به انتشار اخبار مبنی بر بروز اختلال در برخی از خدمات اینترنتی مرکز داده هوشمند تبیان به عنوان یکی از مراکز اصلی داده و هاب سرویس‌های زیرساختی بازار سرمایه ایران، ضمن اعلام تعهد کامل خود به شفافیت و پاسخگویی به کاربران و مشتریان گرامی، توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه ‌می‌کنم.

وی افزود: تیم تخصصی مرکز داده تبیان به واسطه مانیتورینگ و رصد لحظه به لحظه سرویس‌ها خصوصا سرویس‌های مرتبط با بازار سرمایه، این موضوع را در اولین ثانیه‌های وقوع شناسایی و اقدام به رفع مسئله کرد.

ترنجیان ادامه داد: طبق بررسی‌های اولیه منشأ اختلال صرفاً به علت قطع لینک اینترنت مرتبط بوده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مسئله شناسایی و رفع شد و بلافاصله اینترنت جایگزین را برای مشتریان ویژه بازار سرمایه فعال کرد و تمامی سرویس‌ها ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه به حالت پایدار بازگشتند.

وی اضافه کرد: لازم به توضیح است که مرکز داده تبیان، دو لایه مجزا و مستقل اینترنت از مراکز اصلی تأمین اینترنت کشور (شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی) برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت بروز قطعی در هر یک، امکان جایگزینی فراهم شود.

مدیرعامل مرکز داده تبیان تاکید کرد: این شرکت همواره متعهد به ارائه خدماتی پایدار، ایمن و باکیفیت بوده و رضایت و اعتماد کاربران و مشتریان خود را ارزشمندترین سرمایه خویش می‌داند.

ترنجیان در پایان افزود: در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، کاربران محترم می‌توانند با مرکز تماس پشتیبانی ما در ارتباط باشند.