برات کریمی در اولین روز کاری در جمع اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد بانک، اعتماد حداکثری سهامداران را مسئولیت سنگینی دانست و یادآور شد که مدیران و کارکنان باید تلاش کنند به نحو احسن پاسخگوی این حسن اعتماد باشند و انگیزه خود را برای قبول این مسئولیت خطیر و حضور دوباره در بانک دی، شوق خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران به عنوان قشر ارزشمند این کشور و تلاش برای بهبود وضعیت بانک در شاخص‌های عملیاتی و ارتقای جایگاه آن در نظام بانکی بیان کرد.

به گزارش صدای بورس، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با اشاره به دستاوردها و اقدامات موثر در دوره مدیریت قبلی خود در بانک دی، ایجاد بهبود در شرایط بانک با صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، کاهش شیب زیان آوری تا صفر شدن زیان انباشته، سودآور شدن بانک از محل درآمدهای مشاع و غیرمشاع، ایجاد سود عملیاتی، کاهش قیمت تمام شده پول و استانداردسازی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) را جزو مهم‌ترین اولویت‌های کاری هیئت‌مدیره برشمرد و تاکید کرد که دستیابی به این اهداف و برون رفت از وضعیت موجود با تکیه به سرمایه انسانی ارزشمند و متخصص بانک امکان‌پذیر خواهد بود.

کریمی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین مزیت رقابتی سازمان‌ها داشتن سرمایه انسانی توانمند است گفت: سرمایه انسانی، مهم‌ترین رکن یک سازمان است که می‌تواند مبنایی برای نوآوری فراهم سازد و در سطح وسیع به رشد اقتصادی منجر شود و یکی از مهم‌ترین امتیازات بانک دی داشتن سرمایه انسانی جوان، خلاق، متخصص و با انگیزه به عنوان کارآمدترین منابع موجود در نظام بانکی کشور است که می‌تواند هر ناممکنی را در مسیر تحول، ممکن کند.

مدیرعامل بانک دی در این نشست به ضرورت تکریم همکاران و التزام به شایسته‌سالاری در محول کردن مسئولیت‌ها تاکید کرد و گفت: تقویت و توسعه سرمایه انسانی و توجه به این سرمایه ارزشمند، زمینه‌ساز بهبود وضعیت بانک، ارتقای سطح کیفیت خدمات و نیز افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و سهامداران خواهد بود و خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران باید از وظیفه‌محوری صرف به باورمندی و یک فرهنگ در سازمان تبدیل شود.

کریمی در ادامه این نشست، رفع موانع و ایجاد پروژه‌های بهبود را در قالب تشکیل کمیته‌های تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌مدیره دانست و گفت: ستاد بانک در عملکرد شعب و ایجاد تحول در فعالیت‌ آن‌ها به عنوان واحد پشتیبان نقش مهمی دارد و باید با طراحی ابزارها و در اختیار گذاشتن امکانات و نیز پاسخگویی به موقع و رویکرد حل مسئله، شعب را در زمینه جذب منابع و تحقق اهداف حمایت کند.

وی همچنین خواستار تدوین برنامه عملیاتی برای تمامی واحدها شد و گفت: باید برای جذب منابع، فروش اموال تملیکی و مازاد و تسهیل فعالیت‌های شعب در زمینه افزایش درآمدهای غیرمشاع و بازاریابی و کاهش زیان انباشته تا پایان سال، طبق برنامه عملیاتی مدون حرکت کرد و ضرورت دارد این برنامه برای دستیابی به اهداف روزانه پایش شود.

مدیرعامل بانک دی در پایان از همدلی، همراهی و اهتمام اعضای هیئت مدیره برای ایجاد تحول در بانک قدردانی کرد و یادآور شد که ترکیب اعضای جدید هیئت مدیره با توجه به تجارب و سوابق مدیریتی درخشان در نظام بانکی، فرصت کم‌نظیری را برای جهش دی فراهم کرده است که باید قدردان آن بود و از این فرصت بهره کافی برد.

محمدرضا ادبی، رئیس هیئت‌مدیره بانک دی نیز در این نشست ضمن آرزوی موفقیت برای تیم جدیدمدیریتی و همکاران بانک دی در فصل جدید کاری این مجموعه با بیان این‌که ظرفیت‌های مغفول و نهفته در بانک باید احیا شود گفت: تقویت حس مسیولیت‌پذیری و وجدان کاری در کنار به کارگیری ابزارهای جدید و موثر می‌تواند در کوتاه‌ مدت آثار چشمگیری در عملکرد بانک به‌جا بگذارد.

در ادامه این نشست، امجد خضری، نایب رئیس هیئت‌مدیره بانک دی بر لزوم تداوم اجرای طرح‌های موفق پیشین و عملیاتی کردن طرح‌های جدید با هدف جذب منابع تاکید کرد و خواستار ارائه خدمات با کیفیت مطلوب‌تر به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری شد.

علی اولیایی، عضو هیئت‌مدیره نیز یادآور شد که بانک دی با همفکری و همدلی کارکنان و توجه به اصول بازار رقابتی و پرهیز از روزمرگی و بهره‌گیری از تفکر خلاقانه ، آینده درخشانی در پیش خواهد داشت.

در پایان این نشست تعدادی از مدیران حاضر، دیدگاه‌های خود را در زمینه چالش‌ها، اقدامات و برنامه‌های آتی بانک بیان کردند.

گفتنی است، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، برگزاری منظم نشست‌ها را در سطوح مختلف سازمان در دستور کار خود دارند.

منبع: روابط‌عمومی بانک دی