افزایش سهم بازار و سودآوری «ثشاهد»

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری شاهدمنتهی به سال مالی 31/ 3/ 98 اوایل هفته گذشته  با حضور  مدیر عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت و حضور بیش از 80 درصدی  سهامداران برگزار شد.  

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری شاهدمنتهی به سال مالی 31/ 3/ 98 اوایل هفته گذشته  با حضور  مدیر عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت و حضور بیش از 80 درصدی  سهامداران برگزار شد.  

تحقق افزایش سرمایه و روند سود دهی 
محمد بیگ محمدلو ، مدیرعامل سرمایه‌گذاری شاهد گفت : افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 1300 میلیارد ریال برای مشارکت در تامین مالی و اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین و اصلاح ساختار مالی از محل سود انباشته و مطالبات حال شده و آورده نقدی از مبلغ  2.706.632 به عدد 4.006.632میلیون ریال انجام یافت .همچنین  سود عملیاتی شرکت  637.811  سود خالص 611.135 و سود انباشته 1.376.065 میلیول ریال بر آورد می شود.
محمد لو افزود : همان‌طور که مشخص است؛ با توجه به اجرای سیاست های جدید در  ترکیب دارایی های شرکت، افزایش نقدینگی ، سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و  قابلیت نقدشوندگی دارایی‌ها محقق شد . البته هدف اصلی  سرمایه‌گذاری شاهد، افزایش بهره‌وری، سهم بازار و ارتقای سودآوری است. 

فروش ، اجاره و تهاتر املاک 
مدیرعامل سرمایه‌گذاری شاهد اظهار داشت: یکی از املاک شرکت ، متعلق به شرکت پاداد است که فروش واحدهای مازاد این برج در دست اقدام است.
همچنین ملک دیگر، ساختمان اداری – تجاری امین مشهد است که فروش بخشی از واحدهای این مجتمع صورت گرفته و تلاش جهت فروش، اجاره یا تهاتر سایر بخش‌ها ادامه دارد.
 البته ساختمان اداری جزیره کیش به بهره‌برداری رسیده و پیگیری جهت فروش یا اجاره در حال انجام است. 

 تبدیل اراضی بهدشت چمستان به منطقه ویژه گردشگری
محمدلو در خصوص  برخی پروژه‌ها و فعالیت‌های شرکت گفت : بخشی از فعالیت ها مربوط به اراضی جلفاست که 46 هکتار است که بیش از نیمی از اسناد مالکیت این اراضی اخذ شده و پیگیری جهت اخذ سند مالکیت مابقی اراضی در دست اقدام است.  البته بخش دیگر مربوط به اراضی بهدشت چمستان است که پیگیری جهت تمدید مجوز کاربری گردشگری ادامه دارد و این پیگیری جهت تصویب منطقه ویژه گردشگری در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان ادامه دارد. 
مدیرعامل تشاهد افزود: پروژه دیگر، اراضی غرآباد بوده که موافقت اولیه سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر صدور اسناد مالکیت اراضی احیا شده، اخذ شده است. همچنین مشارکت در ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی تهران یکی دیگر از اقدامات محسوب می شود که طرح توجیه فنی – اقتصادی آن بر اساس مفروضات جدید در حال به‌روز رسانی است.

فروش سهام نماد شاهدان 
 محمد لو  فروش سهام نماد شاهدان را  هم یکی از اقدامات دیگر مجموعه بر شمرد و گفت : مذاکرات‌ نهایی آن انجام و هیات‌مدیره جدید توسط خریدار معرفی و مورد تایید بورس قرار گرفت. انتقال سهام به خریدار هم با رعایت قوانین و مقررات در دست اقدام است. 

کد خبر 409758

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =