کانون توجه سهامداران در نمادهای کوچک

شاخص کل با رشد بیش از ۱۵۸۶ واحدی نسبت به ابتدای هفته همراه شد و در پایان روز چهارشنبه شاخص کل در عدد ۳۱۱۲۳۰ ایستاد. ارزش معاملات ۱۵۶۱ میلیارد تومان رسید. در بازار فرابورس، آیفکس ۱۶.۲۰ واحد رشد داشت و به ۴۰۶۱ رسید. ارزش معاملات نیز به ۱۰۳۷ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل با رشد بیش از ۱۵۸۶ واحدی نسبت به ابتدای هفته همراه شد و در پایان روز چهارشنبه شاخص کل در عدد ۳۱۱۲۳۰ ایستاد. ارزش معاملات ۱۵۶۱ میلیارد تومان رسید. اما در بازار فرابورس، آیفکس ۱۶.۲۰ واحد رشد داشت و به ۴۰۶۱ رسید. ارزش معاملات نیز به ۱۰۳۷ میلیارد تومان رسید. در اولین روز هفته، همسو با روند معاملاتی روزهای قبل، شاهد افزایش تقاضا و رشد ادامه دار قیمت در اغلب نمادهای بازار پایه نیز بودیم. این نمادها پس از ریزش شارپی که در سابقه خود به ثبت رساندند، بازگشت خوبی از محدوده‌های حمایتی به نمایش گذاشته اند.

پاتک به قیمت خودرویی‌ها
روزهای هفته در حالی گذشت که نظاره‌گر گهگاهی پاتک خریداران به نمادهای گروه خودرویی بودیم. خودرویی‌ها در اواسط هفته در مدار توجهات توانستند پول هوشمند خوبی را به گروه خود جذب کنند. خساپا در محدوده بالاتر از سطح ۲۰۰ تومان پرونده معاملاتی هفته خود را بست. خودرو نیز در حوالی قیمتی ۸۲۵ تومان به کار خود پایان داد. عملکرد آخر هفته قطعه سازها متفاوت‌تر دنبال شد. خنصیر نماد پر طرفدار این هفته باز هم در سقف قیمت روزانه به کار خود پایان داد. خوساز نیز با رشد بیش از یک درصد در محدوده ۴۲۵ تومان قرار داشت. حرکت ملایم مثبت بازار با همت این گروه آغاز شد. 
هجوم دقیقه ۹۰ در نماد «وبملت»
در دو روز پایانی معاملات گروه بانکی، نظاره‌گر هجوم نقدینگی و افزایش تقاضا در دقایق پایانی در نماد وبملت بودیم. لیدری این گروه دردستان وبملت قرار دارد و با قرار گرفتن این نماد در محدوده مثبت نظاره گر سبز پوشی اکثریت نمادها بودیم. سیر صعودی موج نقدینگی در روزهای پایانی موجب درخشش اغلب نمادها و امید به سهامداران این گروه شد.

ریشه یابی صف خرید «البرز»
صدر نشینی نماد البرز در پی شفاف سازی شرکت در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی روزهای آخر هفته را به کام این نماد رقم زد. در واقع اتفاقی که از چند هفته پیش سهامدارانش در انتظارش بودند به وقوع پیوست! هیأت مدیره جدید بیمه البرز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را استارت زد که به موجب این خبر نظاره گر سقف نشینی این نماد برای چند روز متوالی بودیم. همچنین دراین گروه نمادهای دانا، ملت، کوثر، میهن و اتکای پایان خوشی را برای خود به ثبت رساندند.

واکنش کدالی "نوری" را در سقف قیمت قرار داد
در گروه محصولات شیمیایی، نوری که در شامگاه روز چهارشنبه عملکرد ماهانه خود را روانه کدال کرد، آخرین روز معاملاتی اش را با واکنش خریداران و سیر نقدینگی همراه شد. شرکت درآبان ماه حدود ۴۱۵ هزار تن انواع محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به ماه گذشته ۶۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. نرخ فروش پارازایلین شرکت با افت ۹ درصدی نسبت به ماه گذشته به محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسیده است. نوری در صدر توجهات گروه محصولات شیمیایی درخشید. 

و اما آخرین روز معاملاتی...
کانون توجهات سهامداران در این روزها در محوریت نمادهای کوچک در حال چرخش است. بانکی‌ها با لیدر وبملت در محدوده مثبت و متعادل دنبال شدند. خودرویی‌ها نیز متعادل و در محوریت صفر تابلو قرار داشتند. در گروه اطلاعاتی، بلوک ۴۰ میلیونی‌های وب انجام شد و سهم با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه با صف خرید به کار خود پایان داد. در فلزات اساسی نیز فسرب با زمزمه‌های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در سقف قیمت روزانه با صف خرید به کار خود پایان داد. دارویی‌ها نیز مثبت به کار خود پایان دادند. حمایت دولت از گروه غذایی و دارویی جذابیت این دو گروه را دو چندان کرده است. در گروه محصولات فلزی، هفته ای خاطره انگیز برای دو نماد این گروه رقم خورد. بازدهی بالای دو نماد فاراک و فاذر را در این گروه نظاره گر بودیم. فاذر در اواسط هفته با اصلاح موقتی همراه شد اما در دقایق پایانی با افزایش تقاضا نوید آغازی مثبت را در هفته آینده داد. در مجموع اکثریت سهم‌ها در اصلاح زمانی به سر می‌برنند تا اصلاح قیمتی !

  • الناز جمالی-کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه
  • شماره۳۳۲ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۲
کد خبر 410404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =