مرجع اول قیمت‌گذاری می‌شویم

برای اینکه یک کالا بتواند جهانی شود، باید تجارت آن توسعه یابد در غیر این صورت تولید آن محصول از چرخه خارج می‌شود؛ البته در این زمینه با روش‌های سنتی امکان توسعه وجود ندارد که به کمک بورس کالای ایران امکان توسعه تجارت فراهم می‌شود.

علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به معاملات مطلوب زعفران طی یک‌سال گذشته، با جدیت به دنبال تبدیل شدن مرجع نخست قیمت‌گذاری زعفران در دنیا هستیم.
مهرفرد ادامه داد: برای اینکه یک کالا بتواند جهانی شود، باید تجارت آن توسعه یابد در غیر این صورت تولید آن محصول از چرخه خارج می‌شود؛ البته در این زمینه با روش‌های سنتی امکان توسعه وجود ندارد که به کمک بورس کالای ایران امکان توسعه تجارت فراهم می‌شود.
به گفته وی، بورس کالا می‌تواند تجارت محصولات کشاورزی را شفاف کرده و در استانداردسازی و برندسازی نقش موثری ایفا کند. همچنین از طریق بورس کالا می‌توانیم با بازارهای بین المللی ارتباط برقرار کرده و نیز در کشف قیمت در این بازارها نقش ایفا کنیم، این امر به معنای مرجعیت قیمت کالاهای ایران در بازارهای منطقه ای از مسیر بورس کالاست. معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بورس کالا می‌تواند در زعفران به صورت صد درصدی به عنوان مرجع جهانی قیمت این محصول شود. البته برای زیره نیز این امکان وجود دارد تا به عنوان یکی از مراجع قیمتی در دنیا معرفی شویم.
وی اعلام کرد :عملکرد بورس کالا در عرضه محصولات مختلف و معرفی ابزارهای متنوع با موفقت همراه بوده و بررسی عملکرد آن از نظر تئوری و نظری نشان می‌دهد که این بورس هیچ چیزی از بورس‌های کالایی دنیا کم ندارد و می‌تواند در دنیا به عنوان مرجع قیمتی بسیاری از کالاها معرفی شود.

  • علی اکبر مهرفرد-معاون وزیر جهاد کشاورزی
  • شماره۳۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۶
کد خبر 410554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =