اصل 44 حق مردم است

سیزدهمین دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان با حضور مدیران دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های برتر اقتصادی و صنعتی کشور در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد و در این جشنواره از محمد مهدی مومن زاه، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سامان مجد به عنوان مدیر نمونه جوان کشور تقدیر به عمل آمد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای این مراسم برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: یکی از پروژه‌های وزارت صمت پروژه تاپ است. تاپ طراحی تا اجرای پروژه‌ها را زیر نظر معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت انجام می‌دهد. مهمترین شاخصه این پروژه جوان محور بودن آن است.

وی در ادامه گفت: این پروژه ملی می‌تواند بخشی از کوتاهی های ما را در سال‌های گذشته جبران کند. مبنای این طرح اندیشه و خلاقیت است. هفت محور تاپ 24 پروژه را شامل می‌شود. سعی خواهد شد در راستای توسعه پایدار، توسعه دانش بنیان، ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان و سربازان، تامین اشتغال پایدار مطمح نظر قرار گیرد.

همچنین علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کرده‌اند که اصل۴۴ حق مردم است و باید آن را تصاحب کنند. باید اقتصاد را از عرضه بر تقاضا متمرکز کنیم. ما باید توجه کنیم برای چه خریداری، تولید می‌کنیم. ما برای بازاری که کالاهای ما را نمی‌خواهد تولید می‌کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر کشور ۵۰ زنجیره اقتصادی مستقل داشته باشد، مشکل اقتصاد و استفاده از ظرفیت کشور حل خواهد شد. خوشبختانه نطفه‌های این زنجیره‌ها در کشور ایجاد شده است. ما کارخانه‌ای به‌طور کامل خصوصی داریم که گردش مالی سالانه یک میلیون دلار دارد. دیگر زمانی نیست که افراد کارهای کوچک بکنند. نباید دستاوردهای روشن امروز جهان را نادیده بگیریم.

همچنین مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان، گفت: در وهله اول تفکر و تصمیم دولتمردان است که موجب پیشرفت جامعه می‌شود. ما مدعی شیعه امام علی (ع) هستیم ایشان تجار را ستون پایداری لشکریان و قضات می‌دانستند. یعنی خراج تجار است که اجازه می‌دهد لشکریان امنیت را فراهم کنند. همان است که موجب می‌شود قضات یا سیاست‌گذاران قوانین را وضع کنند. بدون خراج پردازان امکان ندارد که جامعه پایداری‌اش را حفظ کند. وی گفت: آموزش باید در جامعه تابع نیاز بازار باشد. باید مبنای نیاز کشور را در نظر بگیریم. آموزش نباید بیگانه از مشکلات جامعه باشد. نباید جوانان فارغ‌التحصیل ما توان گرهگشایی مشکلات جامعه را کسب نکرده باشند. آنچه امروز شاهد هستیم به علت اشتباهات ما فارغ التحصیلان نمی‌توانند خلاق و کارآمد باشند.

 در این مراسم و به روال هر ساله فعالان و مدیران جوان برتر و نمونه در حوزه های اقتصادی، صنعتی، معدنی، بازرگانی و خدماتی معرفی شدند و در این  میان از محمد مهدی مومن زاه، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سامان مجد به عنوان مدیر نمونه جوان کشور تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 410827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =