سامانه معاملات جدید طراحی شود

در شرایطی که بازار سرمایه به دلیل عدم جذابیت در سایر بازارهای موازی مورد اقبال عامه مردم قرار گرفته است، نیاز به توسعه زیرساخت این بازار بیش از پیش احساس می‌شود.

این توسعه چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی باید جلوتر از سهامداران پیش برود. اما در حال حاضر به دلیل شرایط گوناگون (مانند تحریم، عدم دانش کافی و...) سهامداران گوی سبقت را از شرکت‌های ارائه کننده خدمات پشتیبان ربوده‌اند. این مشکل زمانی نمایان می‌شود که حجم سفارشات در سامانه معاملات به دلایل مختلف اعم از خرید عرضه‌های اولیه، وجود هیجانات خرید و فروش در بازار افزایش می‌یابد. از همین رو، این امر منجر به جا ماندن حجم معاملات در بین سامانه‌های برخط کارگزاری از تابلوی معاملات می‌شود که در نهایت ریسک معاملات بازار را افزایش می‌دهد. زیرا معامله گران به منظور انجام سفارشات خود مجبور به انجام معامله در آستانه بالا و یا پایین قیمتی می‌شوند که بتوانند در سریع ترین زمان معاملات خود را انجام دهند. 

همچنین بنا به دلایل و بهانه‌های مختلف سامانه معاملات برخط و آنلاین گروهی‌ها با قطعی مواجه می‌شود که این مهم همواره با عدم پاسخگویی مناسب باعث کاهش اعتماد فعالان و سرمایه‌گذاران تازه وارد به بازار سرمایه می‌شود. از همین رو پیشنهاد می‌شود سازمان بورس و اوراق بهادار با تکیه به دانش نخبگان کشور ضمن طراحی سامانه معاملات جدید (با ظرفیت انجام معاملات وسیع) گسترش ایستگاه معاملاتی در سطح استان‌ها، زمینه اعتماد سازی به بازار سهام در بین آحاد جامعه را افزایش دهد.

  • شماره 342 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 15
کد خبر 411592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =