دستاوردهای مثبت بانک مسکن در حوزه مسئولیت اجتماعی

مجید اسدی‌فر مدیر شعب استان گلستان با دکتر هادی حق شناس استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از هیبنا، در این دیدار صمیمی که در محل استانداری برگزار شد، دکتر حق شناس استاندار گلستان در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیر شعب بانک مسکن، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس کشور، از ۲۶۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در استان گلستان، ۳۰ هزار دانش آموز در شرق استان از جمله مراوه تپه، داشلی برون و... در کمبود امکانات معیشتی و آموزشی به سر می‌برند و به ابزارهای آموزشی لازم برای تحصیل و یادگیری دسترسی ندارند، بنابراین آماده‌سازی زمینه‌های لازم و همیاری و مساعدت در تهیه و فراهم کردن ابزارهای آموزشی، می‌تواند به حوزه آموزش کشور و استان جهت انتقال محتوای دروس آموزشی به دانش آموزان کمک شایانی کند که این موضوع می‌طلبد به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در آینده، تمامی بانک‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود پیدا کرده و برای تهیه ابزارها و امکانات آموزشی مشارکت و همیاری کنند.

استاندار گلستان اضافه کرد: آثار و عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش اقتصادی قابل جبران خواهد بود اما در بخش آموزش را نمی‌توان جبران کرد و باید آثار سوء آن را در این حوزه به حداقل رساند.

در ادامه این نشست مجید اسدی فر، مدیر شعب استان ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این نشست، گزارشی از وضعیت و عملکرد بانک مسکن استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد.

وی گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک طی سال ۹۸، تعداد ۱۲۱۳۶ فقره به مبلغ ۴۲۴/۴ میلیارد ریال است و در بخش اعطای تسهیلات به سیل‌زدگان استان، بانک مسکن از تعداد ۵۳۸۷ فقره پرونده‌های واگذار شده تاکنون به ۵۳۴۷ فقره بالغ بر ۰۷۸/۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که نشان‌دهنده انجام ۹۸ درصدی کار در این بخش بوده و ۴۰ فقره باقیمانده به دلیل عدم مراجعه متقاضیان است.

اسدی فر در ادامه افزود: در بخش تسهیلات ازدواجی، بانک مسکن استان مبلغ ۰۵۰/۲۴۱ میلیون ریال تسهیلات به تعداد ۷۶۹ فقره به زوجین اعطاء نمود. مدیر شعب گلستان در ادامه سخنان خود به حوزه مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: در بخش مسکن مهر، بابت ساخت ۰۱۶/۴۳ واحد مسکونی در استان تسهیلات پرداخت شده است که از این تعداد، ۳۸۳/۳۸ واحد تعیین تکلیف و به فروش اقساطی تبدیل شده است و ۴۶۳۳ واحد نیز بلاتکلیف هستند.

وی گفت: ۱۷۴۸ واحد مسکونی از پروژه‌هایی که دارای زمین دولتی و تفاهم‌نامه سه جانبه و تعاونی هستند نیز داریم که بلاتکلیف بوده و پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۲۶ درصد و تا ۱۲ درصد است.

مجید اسدی فر در ادامه عنوان کرد: مقرر شد پروژه ۲۳۴ واحدی شرکت تعاونی مسکن سازان مهرکلاله که در حادثه رانش زمین آسیب دیده است، از محل منابع دولت و در قالب ستاد مدیریت بحران تسویه شود، اما این مهم تاکنون صورت نپذیرفته است.

اسدی فر همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: شیوه‌نامه مربوط به این طرح بزرگ به بانک ابلاغ شد و در سال ۹۹ بانک مسکن متعهد به پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال براساس مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده جهت احداث ۱۴۰۰۰۰ واحد مسکونی در کل کشور شده است. وی با بیان این مطلب، افزود: در طرح اقدام ملی، سهمیه تعیین شده برای استان گلستان بالغ بر ۵۷۵۲ واحد است که ۴۳۰ فقره توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۲۰۰ فقره آن توسط بنیاد مسکن در حال حاضر قابل معرفی بوده و منابع اعتباری طرح از محل منابع بافت فرسوده شهری و صندوق پس‌انداز مسکن یکم است.

مدیر شعب گلستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بانک مسکن در استان گلستان ۵۶۲۹ فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم دارد که در این حوزه ۷۵۵ فقره تسهیلات بالغ بر ۸۱۳/۵۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت نموده است.

اسدی فر در بخش پایانی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، عملکرد بانک مسکن را در بخش کمک‌های اعطایی به سیل زدگان استان تشریح کرد و گفت: بانک مسکن از محل منابع بانک و کمک‌های نقدی مردم و همکاران نسبت به خرید و توزیع ۱۳۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر در بین دانش آموزان، ۵۰۰ بسته معیشتی، ۶۳ دستگاه پنکه ایستاده در بین مردم مناطق سیل‌زده استان و نیز خرید و ارسال ۸۱ تخته فرش ۶ متری و ۸۱ تخته پتو جهت توزیع در بین مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تأمین اعتبار به منظور مشارکت در ساخت یک باب مدرسه ۴ کلاسه در روستای یکه قوز سفلی شهرستان کلاله با رقم ۴۵۰ میلیون تومان صورت پذیرفته که اقدامات اولیه آن انجام و در حال عقد تفاهم‌نامه با اداره کل نوسازی مدارس استان هستیم.

کد خبر 412832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =