افزایش سرمایه «قثابت» در راه است

شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه به نوسان ۵۰ درصدی قیمت سهام این شرکت و ضرورت برگزاری کنفرانس خبری، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح ذیل است:

۱. لطفا لیست دارایی‌های ثابت شرکت (زمین و ساختمان) به همراه آخرین ارزشگذاری صورت گرفته و زمان ارزشگذاری بیان کنید.

عمده زمین‌های شرکت مربوط به زمین‌های محل کارخانه و زمین‌های مجاور آن در اطراف جاده سد فریمان، حد فاصل فریمان تا بند فریمان به متراژ حدود ۱.۸۵۰ هکتار است که بر اساس آخرین ارزیابی به عمل آمده در سال ۱۳۹۲ به بهای ۴۰۴.۰۴۴ میلیون ارزیابی شده که از این محل، افزایش سرمایه در سال مذکور انجام پذیرفته است. گروه دارایی ساختمان‌های متعلق به شرکت عمدتا ساختمان‌های مستقر در محل کارخانه را در برمی‌گیرد که شامل تعداد ۱۰ سوله در مجموع حدود ۳ هکتار زیربنای مسکونی خدماتی و محوطه در حدود ۳ هکتار، زیربنای بخش تولید و محوطه ۳/۲ هکتار و سردخانه در حدود ۲۰۰۰ متر مربع است که تاکنون مورد تجدید ارزیابی قرار نگرفته است.

۲. آیا شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دارد؟ در صورت جواب مثبت، این افزایش از کدام طبقات دارایی‌ها خواهد بود؟

همانگونه که از طریق افشای اطلاعات با اهمیت مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۸ در سامانه کدال، موضوع پیشنهاد هیئت مدیره برای افزایش سرمایه به اطلاع عموم سهامداران محترم رسیده است، در حال حاضر تصمیم افزایش سرمایه از محل گروه دارایی‌های زمین، ساختمان‌ها، ماشین آلات و تاسیسات و سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای بررسی و طی مراحل بعدی در جلسه هیئت مدیره شرکت به تصویب رسیده است. بدیهی است پس از انجام ارزیابی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی موارد برای اخذ مجوز سازمان بورس ارسال و در صورت تایید آن از مجمع عمومی فوق‌العاده دعوت می‌شود تا اتخاذ تصمیم به عمل آید.

۳. برنامه شرکت برای واگذاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر چیست؟ در صورت فروش این سرمایه‌گذاری‌ها، منابع مالی حاصل از واگذاری صرف چه موضوعی خواهد شد؟

شرکت در حال حاضر در نظر دارد از طریق واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر حتی‌المقدور کسری نقدینگی مورد نیاز فعالیت‌های آتی واحد تولیدی را مرتفع و در صورت امکان با تسویه تسهیلات بانکی، هزینه مالی شرکت را تقلیل دهد. بدیهی است هرگونه رویدادی در این خصوص به محض وقوع با قید آثار سود و زیانی مربوط در اسرع وقت به اطلاع عموم سهامداران محترم خواهد رسید.

۴. با توجه به کاهش قیمت جهانی شکر از حدود ۱۶ سنت/پوند به کمتر از ۱۱ سنت/پوند، پیش‌بینی شما از تاثیر این کاهش بیش از ۳۰ درصدی بر قیمت شکر داخلی و واردات این محصول در آینده چیست؟

نظر به اینکه قیمت محصول شکر در کشور ما  بر اساس مصوبات دولت تعیین می‌شود و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده با بررسی عوامل مختلف از جمله عرضه و تقاضا، واردات و صادرات و غیره نرخ را تعیین و ابلاغ می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت جهانی شکر تاثیر به سزایی در قیمت‌های داخلی اعلامی از سوی دولت نخواهد داشت و رابطه مستقیمی با قیمت‌گذاری این محصول در ایران وجود ندارد. البته همواره قیمت محصول مزبور با توجه به تعزیراتی بودن آن از جمله ریسک‌های موثر در مقوله فروش شرکت به شمار می‌رود.

کد خبر 413877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =