مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۲۹ مرداد ۹۹)

اخبار« اقتصادی بورسی» مهمترین خط خبری امروز ۲۹ مرداد ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۲۹ مرداد ۹۹ صدرنشین اخبار، ریزش دوباره بورس و شکسته شدن طلسم افزایش حق مسکن کارگران بود؛ بعد از آن خبر عبور قیمت طلا از ۲ هزار دلار از جمله برجسته‌ترین اخبار حوزه بین‌الملل بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱-    تحولات بازار ارز امروز (۹۹/۵/۲۹)


نرخ  خرید دلار آمریکا: ۲۲,۳۵۰ تومان
نرخ فروش  دلار آمریکا: ۲۲,۴۵۰ تومان 
نرخ خرید یورو: ۲۶,۵۵۰ تومان  
نرخ فروش  یورو: ۲۶,۶۵۰ تومان 

۲-    سرمایه «بپاس» دوبرابر شد
سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵ هزار و ۱۰۳ میلیاردی بیمه پاسارگاد از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها موافقت کرد.

۳-     تحلیل راشاتودی از طلای جهانی/  طلا  مرز ۲۰۰۰ دلار را رد کرد
به گزارش راشا تودی قیمت طلا ۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۰۱۵ دلار در هر اونس رسیده است. طلای آمریکا هم با ۰.۵ درصد افزایش ۲۰۰۷.۶۰ دلار معامله می‌شود.
 تحلیلگران عقیده دارند فضای آسیب پذیر ارزی و آمار ضعیف اقتصادی در آمریکا موقعیت دلار به عنوان یک ارز ایمن را از بین برده است. با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و حجم بالای محرک‌های مالی، خرید طلا به عنوان یک سرمایه امن ادامه خواهد داشت. قیمت طلا در روز دوشنبه ۲.۴ درصد افزایش داشت که بیشتر نتیجه خرید سهام شرکت معدنکاری طلای «باریک گلد» توسط شرکت آمریکایی «برکشایر هاتاوی» با مدیریت وارن بافت بود.

۴-    غکورش پس از اصلاح بازار عرضه می‌شود
علیرضا تاج بر عضو هیئت پذیرش بورس گفت: در ارزشگذاری شرکت صنایع غذایی قبلی که لغو شد، در رابطه با مسئله ارزشگذاری مشکلی وجود داشت که با رایزنی و مشارکت حل شد اما در خصوص عرضه «غکورش» بازار در حال حاضر شرایط ورود شرکت را ندارد. غکورش از نظر ارزشگذاری مشکلی ندارد فقط در حال حاضر شرایط بازار را مناسب این عرضه نمی‌دانیم.
۵-    افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی «قمرو»
مجمع عمومی فوق‌العاده قند مرودشت در روز چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ با حضور ۶۶ درصد سهامداران برگزار شد. در این مراسم با افزایش سرمایه این شرکت به مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰۰ درصد موافقت شد.
۶-    طلسم افزایش حق مسکن کارگران شکست/ ۳۰۰ هزار تومان حق مسکن کارگری
محمد شریعتمداری اظهار داشت: افزایش حق مسکن کارگران از ۱۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان، امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در هیئت‌ دولت تصویب شد.

۷-    افزایش سرمایه ۴۳ درصدی «دتماد»
مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تولید مواد اولیه داروپخش با حضور ۸۰ درصد سهامداران در محل کیلومتر ۲۸ جاده مخصوص کرج برگزار شد. در این مجمع  با افزایش سرمایه به مبلغ ۲۱۵.۰۰۰ میلیون ریال معادل ۴۳ درصد موافقت شد.
۸-    «وسینا» ۶ تومان سود داد
در مراسم مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده بانک سینا مقرر شد به ازای هر سهم مبلغ ۶۰ ریال به عنوان سود سهام بین سهامداران تقسیم شود.همچنین صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت.
۹-    مجمع « کترام» برگزار نشد
مجمع سالانه شرکت تولیدی کاشی تکسرام که قرار بود روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ در محل شهرک صنعتی اشترجان برگزار شود، با حضور ۲۸ درصد سهامداران، به حد نصاب قانونی نرسید و تشکیل نشد.
۱۰-    قیمت خودرو در بازار
خودرو پژو پارس اتوماتیک مدل ۹۹برابر با  ۲۴۷ میلیون تومان ، پژوپارس دوگانه سوز مدل ۹۸ برابر با ۲۰۲ میلیون تومان در بازار تهران امروز معامله شد.
۱۱-    مصوبه افزایش سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF ابلاغ شد
مصوبه مربوط به افزایش سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
۱۲-     بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / حقیقی‌ها تاب نیاوردند


۱۳-    ملک در بورس کالا
با شروع معاملات روز جاری در بورس کالای ایران، یک باب واحد تجاری واقع در شهر جدید پردیس روی تابلوی بازار فرعی رفت و ثبت نهایی معامله نخستین ملک در بورس کالا در بازار سرمایه رقم خورد. این معامله با حضور دو متقاضی دنبال شد و دقایقی پیش این ملک به فروش رسید.
۱۴-    ۹۴ هزار میلیارد به بودجه تزریق می‌شود
رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت اقتصاد اعلام کرد: تا شش ماهه اول سال به خزانه‌داری کل کشور محول شده حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه را با انتشار و فروش اوراق تامین کند که از این میزان، تاکنون ۷۵ هزار میلیارد تومان آن تامین شده است.


منابع: صدای بورس، تسنیم، اقتصادآنلاین، صرافی بانک ملی، سنا


 

کد خبر 415509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =