تامین مالی پروژه‌های راه‌آهن از بازارسرمایه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌های ریلی برای ورود به بورس باید پروتکل‌‎های بازار سرمایه را رعایت کنند که از جمله آن منظم شدن وضعیت مالی شرکت هاست.

به گزارش صدای بورس، تامین مالی از طریق بازار سرمایه یکی از بهتری روش‌های پیشبرد پروژه‌های بزرگ است. در سراسر دنیا اغلب پروژه‌های هزینه‌بر در زمینه حمل‌ونقل همچون جاده سازی، ‌راه آهن از طریق بازار سرمایه و در قالب‌های مختلف تامین سرمایه انجام می‌شود. در ایران حمل و نقل ریلی یکی از امن ترین شیوه‌های جابجایی بار و مسافر باید از این امکان بازار سرمایه برای توسعه خود استفاده کند. این که آیا امکان سرمایه گذاری ریلی در بازار سرمایه ایران وجود دارد یا خیر موضوعی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی به صدای بورس گفت: از لحاظ قانونی در ایران  فرصت بازار سرمایه برای سرمایه گذاری ریلی وجود دارد. شرکت راه آهن ایران از این فرصت برای چندین پروژه استفاده کرده است، از جمله آن‌ها دو پروژه خرید لوکوموتیو و واگن باری است و در نظر دارد در آینده نیز این حضور را ادامه دهد.


بیشتر بخوانید
یک کارشناس بازار سرمایه و ارز در گفت‌وگو با صدای بورس/ دلایلی بر گران‌تر نشدن دلار/ شبیه ونزوئلا شدن شاخ و دم ندارد
نائب رئیس انجمن قطعه سازان همگن کشوری در گفت‌وگو با صدای بورس/عواید بورس خودرویی کجا می‌رود؟/ بهترین راه حل مشکل خودرو
فرار سرمایه‌ها از بورس به بازار خودرو حقیقت دارد؟/ قرعه‌کشی خودرو؛ لاتاری ملی


وی با بیان اینکه مهمترین و اولین دستاورد حضور شرکت‌های ریلی به بازار سرمایه شفافیت است، اظهار کرد: شرکت‌های ریلی که می‌خواهند در بورس وارد شوند موظف هستند پروتکل‌‎های بازار سرمایه را رعایت کنند که از  که از جمله آن منظم شدن وضعیت مالی شرکت هاست.این منظم شد، فی نفسه ارزشمند و تاثیر گذار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: بعد از عرضه سهام در بورس، چون شیوه کار بازار سرمایه بر اساس اقتصاد بازار است، قاعدتا دست اندرکاران تلاش می‌کنند فعالیتی اقتصادی داشته باشند و یا فعالیت اقتصادی خورا توسعه دهند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت:‌ بازار سرمایه از جمله مزیتهایی است که تلاش صنعت ریلی ما را  برای پیشرفت افزایش می‌دهند و این رویکرد در راه آهن از اهمیت زیادی برخوردار است.

رسولی در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حمل و نقل یکی از اقدامات زیرساختی و پایه‌ای  کشور است، تصریح کرد: تامین سرمایه پروژه‌های ریلی اگر در بازار سرمایه انجام شود می‌تواند توسعه در اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 417777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =