طرحی برای بهتر شدن فضای معاملات

برای اجرای طرح بروکر بیزینس در ابتدا شرکت‌های نرم افزاری هستند که باید بستر کار را برای کارگزاری‌ها فراهم کنند. فعلا کارگزاری‌ها فقط می‌توانند این شرکت‌ها را تحت فشار قرار دهند تا زودتر کارها انجام شود. از آنجا که این موضوع جزو سیاست‌های سازمان بورس است، همه برای انجام این کار به این سمت خواهند رفت.

به گزارش صدای بورس، درست است که بروکر بیزینس، کارگزار محور است، اما سیستم اجرای این کار باید توسط سازمان تهیه شود. به نظر می‌رسد این کار از نظر اقتصادی برای کارگزاری‌ها به صرفه نباشد، اما از جنبه عمومی باید باری از هسته معاملات برداشته تا هسته معاملات کمتر دچار مشکل شود. بنابراین، این طرح غیر مستقیم فایده برای کارگزاری‌ها هم دارد.

یکی از عواملی که باعث اختلال در هسته معاملات می‌شود عرضه‌های اولیه است که اگر این عرضه‌ها از سیستم فعلی خارج شود و به شکلی دیگر صورت گیرد و فشار روی هسته معاملات نباشد خود یک قدم به جلو است که این دست اقدامات قطعا به نفع بازار خواهد بود. اگرچه امکان اجرایی شدن این طرح وجود دارد، اما این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد تا ایرادات آن برطرف شود.

این طرح باید به طور صحیح قابل اجرا باشد و نباید با عجله، کاری صورت پذیرد که برای کارگزار دردسرساز شود. با اجرای بروکربیزینس قطعا فضای معاملات بهتر خواهد شد و به طور یقین کارگزارها از یک طرح خوب استقبال خواهند کرد.

مجتبی شهبازی ، مدیرمعاملات کارگزاری پاسارگاد
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره 371

کد خبر 418581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =