داوجونز از مرز ۳۰ هزار گذشت

سازمان خدمات عمومی آمریکا، انتقال قدرت به رئیس جمهور جدید (جو بایدن) را تایید کرد. در واکنش به این اتفاق، بازار سهام آمریکا روز سه‌شنبه با رشد مناسبی مواجه شد.

به گزارش صدای بورس، دیروز شاخص صنعت داو جونز برای نخستین بار در تاریخ بازار سهام آمریکا از مرز ۳۰ هزار واحد عبور کرد، هرچند در ادامه با اندکی افت کار خود را به پایان برد. این شاخص در مارس امسال به سطح ۱۸ هزار و ۲۱۳ واحد رسیده بود.
سازمان خدمات عمومی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تمامی منابع مورد نیاز برای انتقال دولت بایدن به کاخ سفید را در اختیار تیم رئیس جمهور جدید قرار خواهد داد. به گفته کارشناسان، این روشن‌ترین نشانه پذیرش شکست از سوی کمپین ترامپ به شمار می‌رود.
انتشار این خبر در فضای کرونایی امروز جهان، بازارهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد. در بازار انرژی، بهای نفت خام با افزایش روبه‌رو شد. دیروز قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به بالای ۴۵ دلار رسید. هر بشکه نفت برنت نیز بیش از ۴۸ دلار معامله شد.مطالعه مقاله "نحوه محاسبه شاخص داوجونز" را پیشنهاد می کنیم.
در همین حال، قیمت بیت‌کوین نیز به بیش از ۱۹ هزار دلار رسید. بالاترین قیمت این رمزارز ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار بوده است و کارشناسان انتظار دارند که بیت‌کوین از این مرز نیز عبور کند.
دیروز شاخص داوجونز رقم ۳۰ هزار و ۴۶ واحد را ثبت کرد. اس‌اندپی۵۰۰ به بیش از ۳ هزار و ۶۳۵ واحد افزایش یافت و نزدک هم از مرز ۱۲ هزار واحد گذشت.


منبع: بلومبرگ، بیزنس اینسایدر

کد خبر 422214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =