به گزارش صدای بورس، گروه صنعتی بوتان در کنفرانس اطلاع رسانی خود در مورد افزایش سرمایه اعلام کرد قصدی رای این کار ندارد و سعی میکند از روشهای دیگر که برای سهامداران به صرفه است تامین مالی کند. همچنین در مورد فروش شرکتهای زیر مجموعه خود به خصوص شرکت توسعه قطعات الیکا نیز اعلام کرد برای فروش سهام این شرکت و دیگر زیر مجموعههای خود در بازار سرمایه برنامهای ندارد.
این شرکت در مورد اختلاف قیمت موجود بین صورتهای مالی و قیمتهای روی سایت خود نیز توضیح داد. این اختلاف قیمت به دلیل وجود اختلاف بین قیمت درب کارخانه و قیمت فروش به مصرف کننده نهایی است.
با توجه با افزایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی دارایی که در سال ۱۳۹۲ انجام شده و بیش از ۷ سال از آن گذشته است و با ملاحظه معافیت های فعلی، چرا شرکت از این فرصت استفاده نکرده و آخرین برنامه ها در این زمینه چیست؟
همانگونه که در گزارشهای منتشره در سامانه کدال عنوان شده، در حال حاضر شرکت برنامه های خود را به نحوی تدوین کرده است تا ضمن حفظ توان عملیاتی آتی به اهداف خود نیز دست یابد و در حال حاضر هیات مدیره شرکت برنامهای جهت افزایش سرمایه را در دستور کار خود ندارد.
آیا شرکت برنامه های توسعه ای نظیر اضافه کردن خطوط تولید جدید و متنوع کردن سبد محصولات از جمله کولر گازی و لوازم خانگی یا صنعتی دیگر و بالتبع افزایش سرمایه از محل انباشته و آورده را در برنامه دارد؟
خیر، شرکت در حال حاضر طرح تصویب شدهای در خصوص متنوع کردن سبد محصولات و تولید سایر محصولات صنعتی دیگر که نیاز به افزایش سرمایه داشته باشد، در دستور کار خود ندارد.
با توجه به رونق بازار سرمایه، چرا شرکت از این فرصت استفاده نکرده و اقدام به پذیرش و عرضه ی سهام زیرمجموعه ی خود نظیر شرکت توسعه قطعات الیکا در بازار سرمایه ننموده است و آخرین برنامه ها در این زمینه چیست؟
همواره یکی از چالشهای اساسی شرکتها تامین منابع مالی جهت پیشبرد اهداف عملیاتی و طرحهای توسعهای می باشد. در این راستا شرکت توانسته است با برقراری همکاری و تعامل مناسب با سیستم بانکی کشور، به منابع مالی و حد اعتباری مناسبی دست یابد. مطمئنا شرکت سایر روشهای تامین مالی را نیز مد نظر قرار داده و از روش های به صرفه جهت حفظ منافع سهامداران شرکت استفاده میکند. لذا در حال حاضر شرکت قصد پذیرش و عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه خود در بورس اوراق بهادار تهران را ندارد.
متوسط قیمت فروش پکیج داخلی ۶۷,۹۵۶,۶۱۸ ریالی در ماه ۸ و ۵۱,۷۸۱,۷۳۷ در ۸ ماهه ی امسال چگونه محاسبه شده است و چه سنخیتی با قیمت های فروش در سایت رسمی شرکت دارد در حالی که کمترین قیمت در سایت رسمی شرکت 67.200.000 ریال مربوط به پکیج بیتا ۲۲ و 135.600.000 ریال مربوز به پکیج پرلا ۳۲ می باشد؟
در خصوص مقایسه نرخ فروش گزارشهای سامانه کدال در محصولات شرکت نکته قابل توجه این است که نرخ های مندرج در گزارشگری ماهانه مربوط به میانگین نرخ گروه محصولات و یا نرخ درب کارخانه است لیکن نرخهای مندرج در سامانه شرکت مربوط به نوع محصول و نرخ مصرف کننده نهایی است.
متوسط قیمت فروش پکیج داخلی ۶۷,۹۵۶,۶۱۸ ریالی در ماه ۸ و ۵۱,۷۸۱,۷۳۷ در ۸ ماهه ی امسال چگونه محاسبه شده است و چه سنخیتی با قیمت های فروش در سایت رسمی شرکت دارد در حالی که کمترین قیمت در سایت رسمی شرکت 000,200,67 ریال مربوط به پکیج بیتا ۲۲ و 000,600,135 ریال مربوز به پکیج پرلا ۳۲ می باشد؟
با توجه به شرایط و نحوه تخصیص ارز،یکی از سیاستهای بکار گرفته شده از طرف شرکت جهت تامین منابع ارزی مورد نیاز جهت واردات اقلام مورد نیاز خود،استفاده از منابع ارزی ناشی از صادرات می باشد. از آنجاییکه فروش صادراتی شرکت بخش کمی از منابع ارزی موردنیاز جهت واردات را تشکیل می دهد فلذا شرکت تمام این منابع را جهت واردات ارزی خود و با نرخ های مصوب بانک مرکزی استفاده کرده است.
متوسط قیمت فروش پکیج صادراتی ۶۲,۸۲۶,۸۸۲ - حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت داخلی رسمی شرکت!- در ماه ۸ امسال چه توجیهی دارد؟ در حالی که متوسط قیمت حاشیه بازار در همین ماه بیش از ۱۳ میلیون تومان بوده است!
با توجه به شرایط و نحوه تخصیص ارز،یکی از سیاستهای بکار گرفته شده از طرف شرکت جهت تامین منابع ارزی مورد نیاز جهت واردات اقلام مورد نیاز خود، استفاده از منابع ارزی ناشی از صادرات می باشد. از آنجائیکه فروش صادراتی شرکت بخش کمی از منابع ارزی مورد نیاز جهت واردات را تشکیل می دهد فلذا شرکت تمام این منابع را جهت واردات ارزی خود و با نرخ های مصوب بانک مرکزی استفاده کرده است، به همین دلیل مقایسه قیمت محصولات صادراتی و داخلی مبنای یکسانی ندارد.
اسامی ۲۰ نمایندگی که بیشترین فروش از طریق آن ها انجام شده است را اعلام بفرمایید.
در حال حاضر سیستم فروش شرکت به صورت فروش قطعی به مشتریان خود است. مضافا اینکه افشای اطلاعات مرتبط با مشتریان شرکت منجر به دسترسی رقبا به اطلاعات یاد شده شده و به صلاح منافع سهامداران نیست.
حاشیه سود ناخالص و خالص شرکت چه تناسبی با حاشیه سود سایر شرکت های مشابه بازار دارد و چرا این نسبت ها به مراتب پایینتر از سایر شرکت های مشابه است؟
همانگونه که در گزارشها و نتایج عملیات منتشر شده میاندوره ای شرکت مشخص است. شرکت موفق به بهبود نسبتهای یاد شده در مقایسه با دوره مشابه سال قبل شده است. از طرف دیگر به دلیل عدم تشابه محصولات شرکتهای پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار و همچنین عدم امکان دسترسی به اطلاعات مالی سایر شرکتهای مشابه خارج از بورس اوراق بهادار، امکان مقایسه نسبتهای یاد شده وجود ندارد.
نظر شما