پیش بینی بهاری فصل زمستان/ سه گروهی که تا پایان سال لیدر خواهند بود

مدرس بازارهای مالی بیان کرد: شاخص بورس تهران تا پایان سال به یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش صدای بورس: شنبه ۲۹ آذر ۹۹ شاخص کل بورس روی عدد یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد به کار خود پایان دارد. مهمترین عامل تاثیرگذار دیروز بر شاخص کل افزایش ۳۷۰ درصدی کاما از محل تجدید ارزیابی بود. اما امروز شاخص کل بورس با بیش از ۵ هزار واحد ریزش روی رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحدی معاملات خود را به پایان رساند. 

میثم رضایی، پژوهشگر اقتصادی و مدرس بازارهای مالی در لایو اینستاگرامی صدای بورس اظهار کرد: بازار سرمایه امروز روند ریزشی داشت و با کاهش ۵ هزار واحدی همچنان در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی ماند. ۹۸ درصد بازده در بورس به صورت میانگین تحت تاثیر ۲ موضوع، عوامل درونزا و عوامل برونزاست.

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سه ماه آخر سال
وی در ارتباط با پیش بینی سه ماهه آخر سال بازارهای موازی بیان کرد: بهترین بازار برای سرمایه گذاری در مقایسه با بازار خودرو، مسکن، ارز  و طلا بورس است. بازار مسکن با توجه به رکود مسکن و همچنین حجم نقدینگی زیادی که نیاز دارد برای سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شود. به عنوان مثال با یکصد  میلیون تومان نقدینگی مازاد در هیچ کجا نمی‌توان خانه خرید. وی در ارتباط باسپردههای بانکی به عنوان رقیب سرمایه گذاری برای سه ماه آینده گفت: با توجه به تورم ۴۵ درصدی کنونی و سپرده‌های بانکی و بازار خودرو و ارز ..بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند 

۴ عاملی که گروه خودرویی‌ها را تا سه ماه آینده زیر و رو می‌کند
این مدرس بازارهای مالی در پاسخ به مخاطبان لایو اینستاگرامی صدای بورس مبنی بر پیش بینی سه ماهه گروه خودرویی‌ها بیان کرد: آینده گروه خودرویی‌ها و ساخت قطعات به توجه به شرایطی که وجود دارد تا سه ماه آینده نمی‌تواند نسبت به متوسط شاخص رشد زیادی داشته باشد. مگر این که تحولاتی رخ دهد و برگرفته از آن تحولات گروه خودرویی‌ها در بورس رشد بیشتری را تجربه کند.  

وی در ادامه بیان کرد: واردات خودرو، بازگشت نمایندگی شرکت‌های خارجی همچون رنو، کاهش قیمت ارز صادرات نفت و تامین قطعات با قیمت پایین‌تر همگی می‌تواند تاثیر مثبت بر گروه خودرویی‌ها داشته باشد.

۲ گروهی که پتانسیل رشد بالایی تا ۳ ماه آینده دارند
رضایی در ادامه به گروه‌های خوش آتیه در بورس اشاره کرد و گفت: گروه محصولات غذایی و پالایشی‌ها از جمله گروه‌هایی هستند که در ۳ ماه آخر سال پتانسیل خوبی برای رشد دارند. گروه پالایشی‌ها از جمله صنایع است  که پیش بینی رشد تا ۳۵ درصد رشد برای آن وجود دارد.

۳ گروهی که نقدینگی تا سه ماه آینده به آن سمت حرکت می‌کند
پژوهشگر اقتصادی با بیان اینکه شاخص کل تا پایان زمستان امسال به یک ملیون و ۹۰۰ هزار واحد می‌رسد، گفت:‌گروه بیمه، صنایع غذایی، شرکت‌های سرمایه گذاری سه گروهی هستند که پیش بینی می‌شود در سه ماه آینده نقدینگی به سمت آن‌ها حرکت ‌کند. با توجه به آنکه در گروه بانکی‌ها هیچ ارزش افزوده‌ای رخ نداده است،در خوشبینانه ترین حالت ارزش سهام آن تا میانگین شاخص رشد می کنند.

اقبال به سمت جاماندگان بورسی 

وی در نهایت با بیان اینکه اکثر صف‌های خرید و فروش، بدون تحلیل و پیرو هیجانات است، به سهامداران توصیه کرد: چیدمان سبد سهام باید متنوع باشد و برای سرمایه گذاری در بورس به دنبال سهم‌های بنیادین باشند. به نظر می‌رسد در زمستان صنایع جامانده با تحلیل بنیادین با رشد موجه خواهند بود و اقبال به سمت گروه مواد غذایی، گروه سرمایه گذاری و گروه پتروشیمی‌ها خواهد بود. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 424373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =