سهامی که با دستورالعمل جدید زیر رو  رو خواهد شد/ خوشبینی در بودجه ۱۴۰۰

به طور قطع لغو هر گونه محدودیت صادراتی بر صورت های مالی  شرکت های معدنی  تاثیر مثبت می گذارد و ارزش سهام این شرکت ها را نیز بالا می برد.

به گزارش صدای بورس، بورس بعد از سقوط آزاد دو هفته ای، در ۳ روز کاری پیش روند افزایشی را در پیش گرفته و مایه امید سهامداران شده است. شاخص کل بورس امروز با بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد رشد واحد کانال یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی شد، نشانگر شاخص کل  هم وزن امروز با ۲ هزار و ۸۱۶ واحد ریزش به محدوده ۴۳۷ هزار واحدی رضایت داد. 

 با توجه به لغو عوارض ۲۵ درصدی گندله و کنسانتره و سنگ آهن، صادرات این محصولات از محدودیت‌های قبلی خارج و آزاد شده است. این مهم با توجه به رای مثبت دیوان عدالت اداری اجرایی شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اجرای آن است. اجرایی شدن این مهم به گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز ابلاغ شده است

رضا مناجاتی، مدیر کالایی کارگزاری بانک صنعت و معدن در ارتباط با لغو عوارض ۲۵ درصدی گندله و کنسانتره و سنگ آهن و تاثیر آن بر سهام معدنی ها در بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: به طور قطع لغو هر گونه محدودیت صادراتی بر صورت های مالی  شرکت های معدنی  تاثیر مثبت می گذارد و ارزش سهام این شرکت ها را نیز بالا می برد اما نباید در نظر داشت که لغو محدویت ها یک بخش از موضوع صادرات است و بخش مهم آن تحریم هاست و تا تحریم ها در جای خود باقی است صادرات محصولات معدنی و فولادی با مشکل روبرو خواهد بود.

بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ خوشبینانه است

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ دولت به مجلس بیان کرد: جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارسال شد. در این لایحه رقم درآمد عمومی ۸۴۱ هزار میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته رقمی افزایشی است. در بودجه سال جاری رقم مالیات نقل‌وانتقال سهام ۲ هزار و۲۸۷ میلیارد تومان تعیین‌شده است، حال این عدد در سال آینده با ۱۱ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان افزایش به رقم ۱۴ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان رسیده که با توجه به شرایط کشور خوشبینانه به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
۵ دلیل برای رشد بازار
حال و روز شستا در روزهای سبز کم رنگ/ رتبه اول در بازار امروز از آن که بود؟
مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۵ بهمن ۹۹

مناجاتی در ادامه با بیان اینکه سرنوشت بسیاری از موضوعات سیاسی و اقتصادی  هنوز مشخص نشده، تصریح کرد: سال ۹۹ سالی پر از تحول در بازار سرمایه بود و با توجه به اینکه ذهنیت سهامداران خرد نسبت به بازار سرمایه دیگر همچون قبل مثبت نیست به نظر می‌رسد پیش بینی درآمد زایی از بازار سرمایه در بودجه سال ۱۴۰۰ خوشبینانه باشد.

وی در ارتباط با کف سازی قیمت دلار در روزهای گذشته بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد تلاش برای کاهش و یا تثبیت قیمت دلار در  محدوده قیمتی ۲۲ هزار تومان و کمتر است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 427083

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =