پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ بازی در دست پالایشی ها تا کی می‌ماند؟

شاخص کل بورس اگر بتواند ارزش خود را در دوره نوسانی حفظ کند، در چشم انداز بلند مدت قبل از عید تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز خواهد رسید.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز با ۳ هزار و ۸۳۹ واحد افزایش به یک میلیون ۲۵۰ هزار واحد رسید این در حالی است که دیروز شاخص کل بوس بیش از ۳۰ هزار واحد افزایش را تجربه کرده بود.

شاخص کل هم وزن امروز با ۴۴۷ واحد ریزش در کانال ۴۳۱ هزا و ۵۲۱ واحدی به کار خود پایان داد. حجم معاملات امروز بورس ۱۳ هزار و ۱۹۹ میلیارد به ارزش معاملات ۱۴۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال بود.

رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: شاخص کل بورس امروز نیز همچون دیروز مثبت و با بیش از ۳ هزار واحد افزایش در کانال یک میلیون ۲۵۰ هزار واحدی به پایان رسید.

وی افزود: نوسانی بودن روند بورس، تا زمانی که بازار سرمایه به تعادل برسد و بتواند رقم یک و ۳۰۰ را رد کند، طبیعی است. در صورتی که شاخص بتواند در مقابل ریزش مقاومت کند، رسیدن به مقاومت میلیون ۵۰۰ هزار واحدی در چشم انداز پیش از عید دور ادسترس به نظر نمی‌رسد. معاملات چند روز آینده از اهمیت بسیاری در تعیین روند کلی بازار برخوردار است.

لیدرهای بازار برای فردا و تا آخر هفته
کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با لیدرهای بازار برای فردا و تا آخر هفته بیان کرد: دیروز و امروز پالایشی ها مثبت بودند و به نظر می‌رسد تا ۲ روز آینده نیز همچنان پر تقاضا و مثبت باشد و گروه خودروسازها و شستا بعد از پالایشی‌ها مورد توجه سهامداران باشند. در حال حاضر جریان نقدینگی به سمت پالایشی‌هاست.در بلند مدت  صنعت بیمه در گروه غیر دلاری‌ها لیدر خواهد بود و بعد از این گروه بانکی‌ها نیز خوش آتیه خواهندبود. 

بیشتر بخوانید:
ارزش سبد سهام عدالت در ۱۲ بهمن/ رشد سبد در روزی پرنوسان
پالایشی یکم، دوباره رنگ قرمز به خود گرفت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آنچنان که عنوان می‌شود، سهام پالایش یکم دستوری مثبت است، بیان کرد: در حال حاضر جریان نقدینگی در پالایشی‌ها رو به افزایش است و حال این افزایش ارزش سهام  به شکل دستوری بالا نگه داشته شده، یا به طور طبیعی بالا رفته باشد، موضوع بحث نیست، موضوع  ورود پول است که در رشد شاخص کل تاثیر مثبت داشته است.

تحولات بازار دلار
نصیرزاده در ارتباط با تحولات بازار دلار نیز بیان کرد: قیمت دلار افزایشی است و  تا پایان سال به رقم ۲۷ هزار تومان نیز خواهد رسید، با توجه به اینکه موتور محرکه بازار سرمایه در ایران دلار است، سهام شرکت‌های دلاری در آینده افزایشی خواهدبود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 427531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =