در تلاش برای رفع مشکلات در تبادل داده‌ها هستیم

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در خصوص مشکلات مربوط به حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و شکایت‌هایی که بابتِ ارائه مدارک بیمه تکمیلی به وجود آمده است، گفت: به تازگی در جلسه‌ای که با همکاران حوزه‌ بیمه تکمیلی داشتیم، این مشکلات برطرف شد. در حال حاضر به آنها دسترسی داده شده است تا نسخ الکترونیک را به صورت مکانیزه ببینند.

به گزارش صدای بورس، شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: مشکلاتی در تبادل داده‌ها وجود دارد که باعث می‌شود برخی اطلاعات ناقص رد و بدل شود. یکی دو مشکل وجود داشت که در جلسه‌ با بیمه تکمیلی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم مسائل سریع حل شود که دیگر نیاز به پرینت نسخه نباشد.  

وی اظهار کرد: اگر نسخه‌ای الکترونیک نیست و کاغذی نوشته می‌شود به همان روال سابق باید نسخه‌ی کاغذی و یا سربرگ را به عنوان مدارک برای بیمه تکمیلی ببرند. ما به دنبال این هستیم که ظرف مدت کوتاهی مسائل حل شود و دیگر به کاغذ هم نیاز نداشته باشیم که البته یک مقدار زمان می‌برد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: برخی از مشکلات ما  مربوط به بخش IT می‌شود؛ اینها باید برنامه‌های داده شده را تکمیل کنند تا مشکل حل شود.

بیشتر بخوانید:‌
نرخ معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

غفاری در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوعِ عدم هماهنگی با علوم پزشکی منتفی شده است. این مشکل مربوط به هفته‌ اول اسفند بود و در حال حاضر به همه‌ دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و کاملا هماهنگ هستند.

وی در خصوص شکایت‌هایی که بابتِ نبود زیرساخت مناسب برای اجرایی شدنِ این طرح می‌شود، گفت: وقتی بیماری به پزشک مراجعه می‌کند و مطب هم سیستم ندارد، آن پزشک باید نسخه را در همان دفترچه بیمه بنویسد و اگربیمار دفترچه‌ نداشت می‌بایست از سرنسخه استفاده کند و در نهایت هم کد ملی را بالای نسخه بنویسد. اصلا نیازی نیست پزشک حتما نسخه‌ الکترونیکی بنویسد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درخصوص مشکلاتی که  بیمه‌شدگان با داروخانه‌‎ها دارند نیز گفت: همه‌ داروخانه‌هایی که با ما طرف قرارداد هستند می‌توانند نسخه الکترونیک بگیرند. داروخانه‌ای نیست که کامپیوتر نداشته باشد چون همه‌ آنها کارهای انبارداری خود را مکانیزه انجام می‌دهند اما اگر داروخانه‌ای هم کامپیوتر نداشت، می‌تواند نسخ کاغذی را  بپذیرد و آن را به همان روال سابقِ برگه‌های دفترچه بیمه برای ما بفرستد. داروخانه‌های طرف قرارداد ما  باید خود را به سیستم مجهز کنند.

وی اظهار کرد: ما حتی اعلام کرده‌ایم که حاضریم  وام در اختیار داروخانه‌ها قرار دهیم و یا کمک‌هایی در پرداخت‌های آنها داشته باشیم تا زیرساخت مناسب خود را فراهم کنند. ما دو سه سال است از این طرح صحبت می‌کنیم، همکاران  ماهم باید همت کنند و خود را متناسب با سیستم به‌روز کنند.

وی در خصوص تعللی که ممکن است در جریان ارسال نسخه توسط پزشک و دریافت آن توسط آزمایشگاه و داروخانه صورت بگیرد، گفت: روال عادی این است که تبادل نسخه‌ الکترونیک به سرعت انجام شود اما مواردی مشاهده شده که مثلا پزشک نسخه می‌فرستد اما وقتی فرد به داروخانه می‌رود نسخه‌ای نمایش داده نمی‌شود. این موضوع به ندرت گزارش شده است و این موارد هم به لحاظ فنی، اشکال فنی سیستم است. درصورتی که چنین گزارشی داشته باشیم، کد ملی بیمار و یا پزشک را می‌گیریم و همکاران فنی پیگیری می‌کنند. الان در خصوص مواردی که شما گفتید شکایات به حداقل رسیده است. به هر حال در سیستم مکانیزه ممکن است این مشکلات خیلی کم اتفاق بیفتد.

منبع: ایلنا

کد خبر 431369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =